Såld
1 2015-01-20 12:17:31 Senaste redigerad av IRONCROZZ (2015-07-23 20:45:28)
914 topparna ska ha bara 3 bultar för insug.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Hej. Jag undrar om den passar i en bay pickup med originallåda? Dum fråga kanske men man kan ju fråga.
Henrik
Hej. Jag undrar om den passar i en bay pickup med originallåda? Dum fråga kanske men man kan ju fråga.
Henrik
Bör passa då jag en gång i tiden satte en 2.0L bussmotor i en 914 1,7L bil , kanske jag bytte svänghjul och koppling möjligtvis...
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.
mmmmm...4 bultar på 1,7 & 1,8 914 och 3 st på 2,0
Är Porschemotorerna märkta "VW"?
Sorry för OT..
Nån slags långtidsprojekt, typ1 -56
den kallades ju vw/porsche 914...men 411 och 412 delade ju samma motorer
den kallades ju vw/porsche 914...men 411 och 412 delade ju samma motorer
dock inte samma toppar och kolvar, men i övrigt rätt lika
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.
1,7 liters motorn (märkbokstav W) är identisk i 914 och 411/412. Därav samma märkbokstav. Detta gäller longblocket, kylplåtar, avgassystem och annan extern utrustning är anpassat för respektive bil.
Även svänghjulet skiljer, 914 har startkransen ca 5 mm längre in i kopplingskåpan. den som vill montera en 914 motor i en VW måste byta svänghjulet.
Svänghjulet är bytat!
Har du en bild på avgasportarna oxå ?
412 -73 Race edition
412 -73 Streetcar edition
