Jag har kört både AEM (den äldre för några år sen) och Innovate MTX-L, båda har funkat klockrent för mig, inga problem att vare sig koppla in, kalibrera eller hålla den vid liv.
Det är en fördel att koppla via ett relä samt använda sig av avstörningsskydd, åtminstone om man har värre tändsystem än 12v tändspole och brytarspetsar (läs MSD, Flamethrower, eller liknande), elektronik tycker inte om strömspikar som kan uppstå av olika skäl.
LC-1 och LC-2 har jag sålt ca 15st, många av dem till medlemmar här och jag har inte hört att nån av dem gått sönder, ingen som har hört av sig iaf.
MTX-L: För- eller nackdel, beroende på hur man ser på det, är att drivsteget är inbyggt i mätaren. Så inga egna kablar behöver dras, men man behöver se till att man får den längsta kabeln.. annars räcker den inte från avgas till instrumentpanel.
LC-1/LC-2: drivsteget löst på kabeln. Fördel, den kan placeras hur långt ifrån eller nära som helst, man drar egen kabel mellan drivsteg och mätare. Finns med och utan mätare på ebay m.fl.
Nyare AEM har jag inte testat så dem kan jag inte yttra mig om.