1

Någon mer här som skall på Iron Maiden i Göteborg 1/7?

Alte Liebe rostet nicht!

2

Jepp, jag ska masa mig dit. Blir aldrig trött på de där gubbarna  ICQ/af

3

Trängdes med 56 131 andra 2008 på Ullevi.

Kommer dom att bara köra sina gamla skivor igen så hänger jag på.  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

4

j:son skrev:

Dom två senast gångerna jag åkt och sett dom har jag prickat in konserter där dom kör den nya skiten  ICQ/am
en annan tröttnade mer eller mindre vid Seventh one plattan.. fast jag jobbar ändå när dom är här  ICQ/an

5

GB skrev:

Dom två senast gångerna jag åkt och sett dom har jag prickat in konserter där dom kör den nya skiten  ICQ/am
en annan tröttnade mer eller mindre vid Seventh one plattan.. fast jag jobbar ändå när dom är här  ICQ/an

Precis. Där började dom sopa till sig.
Powerslave var det sista riktiga Maiden-albumet. Eller Live after death, fast det är ju inget studioalbum.
Fast Somewhere in time var heller ingen höjdare.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

6

Jag trängdes med 1800 andra då dom spelade på Cirkus i Stockholm.

Blaze Baley sjöng. Det var väl därför de inte drog större arenor då.

7 Senaste redigerad av lowang (2011-06-13 21:15:07)

Ska på Metallica 2 dar efter i stället.
I fjol spelade de i hultsfred med i stort sett bara skitgrymt material.
Inledde med battery, bara det gjorde halva konserten!
Blir det hälften så bra i år är jag ändå riktigt nöjd.

Ät gul snö, det kan vara öl.

8

Var väl ändå 2 år sedan Metallica lirade i hultsfred.
Sjukt bra spelning om man bortser från att volymen inte var mycke att hänga i julgranen.
Ibörjan åtminstone. Sen blev även de bra. Å då njöt man

9

är det 2 år sen, shit vad förvirrad jag är ibland ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

10

Inget, jag säger INGET slår Iron Maidens konsert på Stockholms Stadion 2003. Fy för fan vilken stämning det var, helt sjukt.
Har nu sett dem tre gånger live (Ullevi och Stockholm, Sonisphere förra sommaren) men Stadion-03 bräcker allt.
Och då har jag också vart på en hel del konserter i mitt liv, även Metallica i Hultsfred (Sonisphere).

Men i alla fall, själv drar jag och sambon till Metaltown i helgen. Ser också ut att bli en blöt helg (på alla sätt och vis) med 20mm regn på fredag ICQ/ac

www.metaltown.se - härlig line-up ICQ/ab

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

11

Nu är det väl en turné för nya plattan, The final Frontier, men de kör nog lite äldre också, hoppas jag.

2005 var väl så där, 2008 tyckte jag var kick-ass, mycket gammalt ICQ/ag

12

Japp ska dit och se dem, var på Ullevi 2008 oxå!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

13

Jag kommer oxå ICQ/ab
Ses och ta en öl innan , Nicko?

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

14

lasslo skrev:

Jag kommer oxå ICQ/ab
Ses och ta en öl innan , Nicko?

Det vore skittrevligt!

Alte Liebe rostet nicht!

15

Nu är jag på väg ICQ/ab
Nicko-jag är nånstans på avenyn i eftermiddag, vi kan väl höras när ni kommer in

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

16

Inte alls avis.
Hälsa alla i bandet!  ICQ/ag

17

malmen skrev:

Nu är det väl en turné för nya plattan, The final Frontier, men de kör nog lite äldre också, hoppas jag.

2005 var väl så där, 2008 tyckte jag var kick-ass, mycket gammalt ICQ/ag

Iceland express (flygselskab) Har en jättekul maskin, med reklam for final frontier.. Forsökar hitta ett bild. ICQ/af

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

18

http://farm6.static.flickr.com/5190/5635424844_e72230bc6a.jpg

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

19

För jäva konsert, de missade dock lite med ljudet de första låtarna bara tyckte jag, sen var ju Sabaton en rejäl överraskning, fan va bra de var!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

20

Det tråkiga med Sabaton var att de mestadels körde nya låtar och de är inte alls lika bra som de äldre. Men tummen upp för Ghost Division och inte minst Primo Victoria.

Maiden gjorde som alltid bra ifrån sig, Bruce är en skön lirare på scen. 52 år och flyger runt som en jag vet inte vad. Många sköna låtar fick de med, men eftersom jag jämför med 2008 och Somewhere back in time blev det inte mer än bra. Men välspenderade pengar var det i alla fall! ICQ/ag

21

Jag tyckte Maiden var grymt bra... Rejält mycket gitarrporr för en hobbygitarrist som jag med tre så skillade gitarrister på scen  ICQ/ag  Sabbaton tyckte jag mest lät pretto. Inte alls min smak. Han även träffa Lasslo och ta några öl. Trevligt!

Alte Liebe rostet nicht!