Fick detta fel på besiktningen av min 75:a bay och undrar nu om det är så enkelt att handbromsvajern behövs spännas/justeras?
Hur gör detta på bästa sätt isåfall?
Bromsvärdet på färdbroms bak blev 1,3/1,3 därför tror jag inte att bromsarna i sig är utslitna utan bara vajern. Vad tros?
Kolla så vajern löper fritt i rören(brukar rosta rejält invändigt,när jag drog ett nytt rör fyllde jag det med fett..)
late,
in love,
and a little drunk..
Fick detta fel på besiktningen av min 75:a bay och undrar nu om det är så enkelt att handbromsvajern behövs spännas/justeras?
Hur gör detta på bästa sätt isåfall?
Bromsvärdet på färdbroms bak blev 1,3/1,3 därför tror jag inte att bromsarna i sig är utslitna utan bara vajern. Vad tros?
Du justerar vajrarna under bilen. Det sitter en hasplåt som du måste ta bort först.
Du förstår hur du ska justera när du ser det framför dig.
Ska försöka mig på detta!
Visade sig inte vara några större problem att spänna vajrarna, men hur pass spännt ska man ha? Hur många klick ska man kunna dra ut?
2-3 hack brukar bli bra.
West Coast BugMeet
www.bugmeet.se
Vajern är nästan aldrig problemet.
Det är justeringarna i backarna fastnat. Så av med trumman innan du spänner några wirar
63 splitbuss 74 bay/porsche dh
Tackr för tipset, hann dock gå igenom besiktningen men med viss differans mellan vänster/höger. Enl uppgift ska förra ägaren fixat till bromsar där bak så han verkar ha gjort ett bra jobb