1

Jag menar dom som sitter i sidodörrarna

Någon som sett var man kan köpa något liknande ?
Det borde vara något som är tillverkat i aluminium ?

Bilden kom i morse i denna grupp på Fejan: VW Bus Junkies - Classic VW Bus Owners and Fans

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/62658_713893462041200_2361542204191186193_n.jpg?oh=4c2d7c3c0d74152520323be57992b8b7&oe=5522CA18&__gda__=1428226331_674a101785694d72e7bb63492bd77380

Just building stuff in my own garage, when i want, how i want ...
Ford 32 bigblock airride roadster, Ford T27 Dragrace bigblock airride roadster, Chevy -57 convertible,
, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se

2

Det påminner ganska mycket om Westfaliafönster. Fast deras fönster monterar man i originalhålet för sidorutan.

Modellen på kortet verkar vara framtagen för att konvertera paneler till campingbussar. Westfalia byggde ju på fönsterbussar.

3

På svenska kallar man dem för "jalusifönster", på engelska benämns de vanligen "louvred windows". Att få tag i en sån uppsättning här hemma är nog inte det lättaste, då dessa bussar inte är så vanliga i Sverige, däremot i US torde de gå att få tag i. Kanske nyproduceras de rentav, som så mkt annat nuförtiden? Jag syftar i detta såklart på modellen som är gjord för fönsterbuss.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Vet någon vad fälgarna på bilden heter?

dasauspuff
1964 Typ 2

5

Demian skrev:

Det påminner ganska mycket om Westfaliafönster. Fast deras fönster monterar man i originalhålet för sidorutan.

Modellen på kortet verkar vara framtagen för att konvertera paneler till campingbussar. Westfalia byggde ju på fönsterbussar.

Anledningen att jag frågar är att jag har en fyrkants panelbuss med små sidofönster av ordinär husvagnsstuk
Dom är fula, jag kan lägga igen med plåt och hade det som plan tills jag fick bilden ovan

Undrar alltså om det på något sätt gick att dölja mina fönster med någon slags aluminium jalusi
Skall kolla upp alu profiler och se om det går att få till nåt coolt på egen hand

Ford 32 bigblock airride roadster, Ford T27 Dragrace bigblock airride roadster, Chevy -57 convertible,
, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se

6

kee skrev:

På svenska kallar man dem för "jalusifönster", på engelska benämns de vanligen "louvred windows". Att få tag i en sån uppsättning här hemma är nog inte det lättaste, då dessa bussar inte är så vanliga i Sverige, däremot i US torde de gå att få tag i. Kanske nyproduceras de rentav, som så mkt annat nuförtiden? Jag syftar i detta såklart på modellen som är gjord för fönsterbuss.

Tack Kee, ska bildgoogla louvred windows

, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se

7 Senaste redigerad av Deep Purple (2015-01-13 19:50:42)

Micke Aktö skrev:

Vet någon vad fälgarna på bilden heter?

Micke är du snabb och kollar så var det ganska mkt text under denna bild i den där gruppen
( jag menar innan bilderna sjunker nedåt i flödet där på fejan )

Jag försöker via fotografen få tag i ägaren till bussen
om jag får det kan jag hojta till, så kan du fråga han direkt

, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se

8

Ultra wheels. Jag har en uppsättning.

9

Klart du har, de är ju asballa!  ICQ/ag  Bussen som helhet är väldigt tuff den med. Gillar normalt inte moddade skärmkanter, men här lirar det på något vis.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

10

Tobias J skrev:

Köpta var?

dasauspuff
1964 Typ 2

11

Micke Aktö skrev:
Tobias J skrev:

Köpta var?

beg på thesamba.com

de tillverkas inte längre, ganska dålig gutning, rena offroadfälgar 3,5 o 7".

nu passar dom ju utan att kapa i skärmarna också... ICQ/ad

Post's attachments

1008574.jpg, 31.25 kb, 567 x 425
1008574.jpg 31.25 kb, 201 downloads since 2015-01-14 

12

Här finns det fönster !

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1713967

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13

Phileas Fogg skrev:

Här finns det fönster !

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1713967

Thanks mannen

Men jag har en nyare buss och ville mest veta vad detta skit hette på svengelska
Och sen då smurfa in på webbshops och kolla lite på dom
För att sen tillverka nåt eget bra och coolt ...

, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se