Me like!! 
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Svenska och fd svenska barndoors även vrak
Sidor Föregående 1 … 24 25 26 27 28 … 33 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Me like!! 
Ståpäls!
Håll i er. Nu har jag äntligen lyckas scanna in korten som jag fick av Phileas Fogg.
Julafton för en barndoornörd som jag. Många kort har aldrig figurerat på nätet tidigare...
Rikki James buss...
Svanbergs gamla...
En buss som köptes från Gävle
En 52:a bredvid kepslyxen.
Samma 52:a ?
En 52:a i en presshög. Observera den fina Palmgreen/Sandgreen framdörren bakom lyxen...
Landbergssons lyx
En panel i Kalmartrakten
Uhland och Häsä i England
Samma Rometsch
En panel som såldes för 15000:-? Från Östersund.
En flygspanarbuss. Den såldes till USA.
Nilzons pickup
Ytterligare två pickuper. De är från Norge, men de var så snuskigt fina, så jag lägger upp dom ändå...
Resan till England minns jag med glädje, "during the scheduled stops" med svenskt, felaktigt uttal, blev en ledstjärna under vistelsen vilket säkert Mr Fogg minns?!
Även avhämtningen av Rikki James lyxbuss, som gjordes av Ritchie King, finns också i minnet.
Fina bilder, spär på begäret efter en Barndoor... 
Btw, nuvarande ägaren av Ritchie Kings Lyx, som står framför Karmann Konnection, var den jag köpte min Cheva Parkwood av 2009!
Jag vill ju ha en pickis och med en barndoor pickis skulle man ju få vara med i "gänget" också
... undrar om det är lättare att få tag i en barndoor pickis än få köpa 66:a pickisen man tjatat på i flera år

Waw! Vilka bilder tack för att du delar dom med oss
Så det finns en till flygbuss, har någon mer info om den hur den ser ut idag var den hittades när den såldes osv?
Vi har en exakt likadan i verkstan dock utan stekta ägg och för stora bakljus.
Trodde det var den enda i världen...
Kul att bilderna uppskattas
Ja Englandsresan minns man ju med glädje, det kom att bli måånga fler bl a med blå Okrasaovalen (csp reklamen) även där med Häsä.
Jag tror flygvapnet hade totalt 10 st sådana flygspanarbussar, denna vita gick till Darryl Adams i West palm beach.
Innan tjänade den som campingbuss av ägaren som köpt den på överskottsbolaget.
Fantastiska fynd man kunde göra där- bl a dök en Porsche jagdwagen upp, den har för övrigt blivit kvar i Sverige !
Blå -52 pickisen påstås vara den finaste orenoverade i världen, har jag inga problem med att tro.
Norge-England-Irland-England- nu vet jag inte var den finns , ev mr Komori i Japan (flat 4)
Angående Rikki James lyxen så hittade jag den -94 på en skrot i Virserum, gubben ville ha 1500:- (galet billigt även då) höll på att åka ifrån mellansoffan som stod i fikarummet....puh . Innan skroten gick den som skolskjuts.
Ritchie King kom tillbaka o köpte även -54an av Janlöv/Reichler...

Var är denna idag? Blev den räddad eller plundrad på delar? Kompisen Dagge och jag besökte Båstnäs 1993 och då fanns det 5 st Barndoors varav denna nog var mest komplett.
Vill minnas att det var en -54 Kleinbus, ville köpa räcket på mellanväggen till min röd-vita BD men snålvargen (jag) tyckte det var för dyrt. Hur mycket minns jag dock inte. 
Roligt att du hade kort på den. Jag har aldrig sett bild på den då den fortfarande var hel.
Resterna finns kvar av den. Det är i princip bara brandväggen framför motorn kvar av den. Det ser ut som den har sprängts i småbitar.
Lådans som man sitter på och framvagnsinfästning mm, kommer nog att hamna på 51:an som Kuus hittade. Den utan front.
Gustaf kan ha framvagnen?
Bussen var plundrad i princip allt då jag var på skroten första gången, runt -05. Både taket och fronten var bla borta om jag minns rätt.
En panel som såldes för 15000:-? Från Östersund.

Kanhända detta kan vara den som jag hittade en gammal annons av idag! En -53:a från Stugun som annonserades ut för 10000:-. Ringde annonsören (!) idag och frågade vad som hänt men att den såldes och gick vidare till England. Den hade gått som målarbil i trakten och ställts in när firman sopade igen. De ställde allt, låste och gick hem. Inte förräns fastigheten skulle säljas "hittades" bussen. Kul sammanträffande.
Apropå BåstnäsKleinen så var den redan då ganska illa däran. Men likväl värd att rädda... 
Javisst är det målarbussen, stod typ övergiven komplett med stege på taket och centimetertjockt lager färg över hela lastgolvet.
Utannonserades bl a i Wheels. Engelsmannen som fixade upp bussen fick använda stämjärn för att få bort all färg-men golvet var kanon !
Figurerade senare i trevligt reportage i Volksworld bredvid ett flygplan. (killen var flygplansmek)
Lars ! Liiite sent att ringa idag...... sådana här fordon är tydligen poppis...:D
Herbie63 Inte är det en elefantunge som står på första bilden??
Härligt med nostalgi på högnivå!
Kan bara ännu en gång konstatera att man är född för sent.....
Januari 55!
Den kanske fyller 60 år idag till och med! 
Hmm nu är jag inte med 50 split, vad är en elefantunge? Menar du vespan?
Ja du, när grabbarna här började köpa BD på sent 80 tal gick ju en annan forfarande i blöja lyckligt ovetandes om vad som komma skulle... men om vi var födda tidigare så hade vi vart äldre nu...
Tack Thomas Å! undrar vilken dag, får nästan gå dit med en bukett blommor
men den ska få en nyrenoverad vxl iaf om några veckor isatt, det kom ut "saker" ur den tillsammans med oljan (ur samma hål) efter Hessisch... 
Kanhända detta kan vara den som jag hittade en gammal annons av idag! En -53:a från Stugun som annonserades ut för 10000:-. Ringde annonsören (!) idag och frågade vad som hänt men att den såldes och gick vidare till England. Den hade gått som målarbil i trakten och ställts in när firman sopade igen. De ställde allt, låste och gick hem. Inte förräns fastigheten skulle säljas "hittades" bussen. Kul sammanträffande.
Ja, det var ju roligt sammanträffande.
Du är på hugget, då du ringer på så gamla annonser
Det är väl bara en tidsfråga innan du får tag på nått.
Javisst är det målarbussen, stod typ övergiven komplett med stege på taket och centimetertjockt lager färg över hela lastgolvet.
Utannonserades bl a i Wheels. Engelsmannen som fixade upp bussen fick använda stämjärn för att få bort all färg-men golvet var kanon !
Figurerade senare i trevligt reportage i Volksworld bredvid ett flygplan. (killen var flygplansmek)Lars ! Liiite sent att ringa idag...... sådana här fordon är tydligen poppis...:D
Målarbussen?
Och med stege på taket?
Bilder på den?
Och kan stegen ha varit fast monterad?
Mogge, den fina panelen, grå, är nog målarbussen.
Wow....det er 20 år siden det bildet der. Mye snø den vinteren....og jeg var en god kunde av "VWiking VW-parts"....
Tur du inte blev insnöad Austin... 
Lite goa bilder på Lars Häsäs första barndoor.
Den första bilden vat jag inte vem som tagit, de övriga är Lars själv skyldíg till.![]()
Första Barndoorbussen för min del som fixades till. Hämtades hem från Stenträsk utanför Vindeln aug -89 och kördes på sin första träff till Bug Run -92, England -94 med Uhland, Bad Camberg -95 med Conny Lindh för att senare -97 avyttras till förmån för Ghiaprojektet som då upptog all tid och pengar.
Det var verkligen min buss, inreggad 25/5 1954, samma datum som min födelsedag!
Den hamnade först i Wales och senare i Spanien där den bor nu. Skicket är detsamma som när jag hade den, bara fjädringen är ändrad till originalhöjd. till o med dekalerna jag smetade dit sitter kvar! 
FYYYYYY FAN vilken snygg buss!
Helrätt i stuket och tidlös. Gillar speciellt att den har bakre stötfångare, originalhjul och är lite modest sänkt. Sen gör ju skicket lite till intrycket då också.
Har själv hämtat min 62a-buss i skogarna utanför vindeln, kan bara tänka mig hur dålig den var då när du hämtade denna. Som tur är har min bara blivit bättre med åren. 
Demian skrev:En flygspanarbuss. Den såldes till USA.
Wow....det er 20 år siden det bildet der. Mye snø den vinteren....og jeg var en god kunde av "VWiking VW-parts"....
Vad var VWiking VW parts? (gissar att det var någon luftkyld shop i stockholms trakten?
Ja, men utan shop.... jorden runt på 80 dagar 
Gamla Toaden.. Köp tillbaka den vet ja ! Spanjorer kan väl hålla sig med Seat 
Sidor Föregående 1 … 24 25 26 27 28 … 33 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Svenska och fd svenska barndoors även vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.