Måste ju testa roterande stålborste - modell mjukare... -YNNFFF...
Gick ju kanon att välta omkull den! Har du hunnit skrapa bort all underredsmassa än? Vet inte om jag vågar svänga förbi på tisdag annars 
78 2015-01-12 00:55:25 Senaste redigerad av Wompa (2015-01-12 00:56:12)
Jag kan säga.. Köp INTE Julas roterande stålborstar... dem är i obalans så in i helvete! Fråga mina vita fingar...
Biltemas är dem man ska ha! konstigt nog.
Då snackar jag om dem man monterar på vinkelslipen.... 
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
SÅ ska det se ut en garagekväll...
Slavarna sliter och gnager så sakteliga bort underredsmassan...
Ja, den var verkligen sjukt fin under.
Ja, lite idiotförklarad är man, som bygger gat-/racebuss av den! Men vafaan... det är ju bara en kepsbuss från -65... 
Bra utgångs objekt.. men man vill ju ha ett stabilt schassie när det blir pulver och hk, ann mass.....
Hur gick det med Alfa bärarmarna i syra goooset??? 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Syragoset var väl sådäär i och med att värmen falerade... Men rätt bra ändå. Har skaffat grejer för att snickra uppvärmning i ett oljefat nu - sen djävlar... 
SÅ där ja... Har väl pysslat med lite ditt & datt samt gnagt underredsmassa där jag tänkte bespara er en massa detaljbilder på renskrapat underrede i originalkulör...
Fästen och dylikt svetsades fast som jigg i chassit!
Galenskaperna kan börja...

Sen var det bara att kötta med kap och sticksåg tills allt elände låg på golvet...

Så nu blir det fortsatt renskrapning, tvättning och finslipning för att montera grunkor och pryttlomojänger så man kan skruva tillbaks torsionsröret till att börja med! 
Übher unt Aus...
Håller med + att det är bättre att den används.. än att den bara som många andra bussar bara står och möglar/rostar...
Snyggt jobbat förresten, följer med spänning...
Ja, lite idiotförklarad är man, som bygger gat-/racebuss av den! Men vafaan... det är ju bara en kepsbuss från -65...
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
86 2015-01-24 19:40:23 Senaste redigerad av Raffe (2015-01-25 08:23:43)
Håller med + att det är bättre att den används.. än att den bara som många andra bussar bara står och möglar/rostar...
Snyggt jobbat förresten, följer med spänning...
Ja, här används grejerna! Inget fjoll...
Den var ju som sagt nylackad och med nyrenoverad maskin -96, sen har jag väl kört skiten ur den!
Marschade fint i 135 knyck med 175/65-14 (dvs farten var lägre) men jag fick även mätarnålen runt ett helt varv iaf - på en 140-mätare... stabilt... 
Var lite halkigt med somrisar vintertid, men det gick!
Kolvarna gillade väl inte min körstil, så nya kolvringarna fick inte plats i spåren - bara o slänga...
Sen lär jag få knacka in några utåt-bulor på skåpet! Bra lastutrymme, men inte så tåligt utan innerväggar!
Men nu är det dags för nya tag och nya idéer... ny maskin och ny lack... 
Ja jag kan inte vänta på galenskaperna du har planerat
spännande!!!
Nu börjar det bli riktigt intressant 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Vad gör du med den där prylen?
Är doglegs och U't schyssta och tillsalu är jag intresserad då de som sitter på min DH enl uppgift skall vara upplagade, ser helst att montera oreparerade fräscha bitar.
Eller har du köttet sönder det vid demonteringen?
Kram / Reine 
90 2015-01-25 08:21:22 Senaste redigerad av Raffe (2015-01-25 08:31:45)
Den där prylen ska ansas, blästras, lackas och monteras tillbaka!

Fast nu med Quick Change-fästen...
Det är liksom en del i galenskaperna! 

"Tyvärr" så blir mina doglegs kvar! Det är ju skärmkanten fram, eller vad menar du? U't?
Ska nog inte kapa bort så MYCKET mer än vad som syns på tidigare bilder! Har väl stundom försökt att kapa "snällt" för att spara plåten till nån ev. framtida termosdiggare om hundra år! Just nu är det bara en "just another -65" kepsbuss och jag är monsterdiggare... 
Den där prylen ska ansas, blästras, lackas och monteras tillbaka!
![]()
Fast nu med Quick Change-fästen...
![]()
Det är liksom en del i galenskaperna!"Tyvärr" så blir mina doglegs kvar! Det är ju skärmkanten fram, eller vad menar du? U't?
![]()
Ska nog inte kapa bort så MYCKET mer än vad som syns på tidigare bilder! Har väl stundom försökt att kapa "snällt" för att spara plåten till nån ev. framtida termosdiggare om hundra år! Just nu är det bara en "just another -65" kepsbuss och jag är monsterdiggare...
Nä det var doggisarna och U-vaggan jag tänkte på.
Hade inte full koll på hur mycket av det gamla som skulle återanvändas, tänkte de e bäst å fråga innan någon annan gör det å jag sitter där med långnäsa.
Jobba på nu så sköter jag vilandet....... 
Du har väl den här T-shirten i verkstan antar jag !?
Finns på Shirtstore.se annars.
Du är ALLTID ETTa Reine!
Gå nu ut och plocka ihop några Wide Five-trummor á la Typ 2, så kan du vila sen...!!! 
Du har väl den här T-shirten i verkstan antar jag !?
Finns på Shirtstore.se annars.
Haha... ASCOOL... Men jag hugger bara idén! 
Måste ju ha lite VW-militärisch... 
Det hade jag redan räknat ut att du skulle ändra den till det bättre.. 
Det hade jag redan räknat ut att du skulle ändra den till det bättre..
Du är ALLTID ETTa Reine!
![]()
Gå nu ut och plocka ihop några Wide Five-trummor á la Typ 2, så kan du vila sen...!!!
Haru bråttåm? Klart du gör, för bygger ju inte för att bromsa.... 
98 2015-01-26 06:18:19 Senaste redigerad av Raffe (2015-01-26 07:40:23)
Fan... Nog för att hjärtat klappar för VW och garaget, men igår blev det nog lite överdrivet...
Satte precis slipmaskinen i bakvagnen och skulle börja rensa den... Baraboom - Ooaooow - man blev nog lite väl uppjagad av denna operation!
Hjärtat studsade igång av upphetsningen och gjorde frivolter... Ynnf...
Det var bara att släcka ner och tillbringa kvällen på akuten...
Drygt med 180 i vilopuls... vilket släppte precis när dom kopplat på alla djävla sladdar och skit... Men då var man ju redan fast där...
Så det var den kvällen det...
Hoppas upphetsningen av VW-delar håller sig liiite lägre ikväll, så ansning av bakvagn kan genomföras! 
F-CK THIS...
Ta det nu luuuuuuungt så vi får c fortsättningen på detta bygget!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jajo... Ska väl se över mitt leverne gällande mat och kaffe i första hand...
I övrigt så var det väl inte första gången, så det är redan checkat om jag har fysiska åkommor!
Men icke då - bara psykiska - och DET var väl ingen nyhet...!!!