1

Äger en pickis 68 som jag nästan kör 10 mil dagligen. Den har gått som en klocka fram tills för en månad sedan. Då gick bussen inte att stänga av efter en tur. Prövade att stänga av lyset och vips så stängdes den av. Detta har hänt någon  gång den sista tiden. En härlig egenhet till idag då det började lukta bränt gummi i kupén. Stannade och stängde av motorn och efter god vägledning från Borgmästern i trakten så lokaliserades felet till huvudbromscylindern där alla kontakter har brunnit upp. Samtidigt har den tappat en stor del av sin olja i en vacker pöl bakom bussen, som inte kabelbrand räckte.

Nu till det som jag behöver hjälp med. Måste man byta hela huvudbromscylinder eller kan man byta givare eller vad det heter. De gamla har smält bara mutter kvar så att säga. Hittar inget på nätet bara hela cylindrar. Eller det går inte byta givarna? de kanske inte sitter gängade? Det ser dock så ut.

sockerbitar och säkringsdosan 0ch alla andra kablar ser hela och fina ut bakom panelen.

Hjälp mig i detta harv!

2

Classic vw har givarna till bromscylindern ICQ/ab

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå

3

Aaaa nu hittade jag dem med. Tack för hjälpen.

4

Har nu bytt givarna till bromsljuset men det finns en tredje som totalt har smält. Det är givaren som skall indekera om någon av bromsljusen inte svarar. Det är ju självklart av en annan dimension än de anndra.

Givaren har som en ventil som går igen och har bredare gäng än de anndra. Hittar inte denna på vw upp north.

Någon som har en liggande? eller vet vad den heter så man kan ringa till någon fabrikör.

5

Du behöver ju inte den ventilen egentligen. Den nytillverkas inte.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

Men funkar bromsljusen då? är det inte där jorden sitter? vad har ventilen som går genom givaren för funktionen? Den påminner om oljetrycksgivaren, den funkar inte?
Om jag inte hittar nått som passar är det bara skruva i en bult med samma gänga och skippa elen till varningslampan då? Vad är funktionen med den lilla givaren? Är den enda funktionen som en varning till de andra två givarna så känns ju det rätt onödigt då man borde märka om bromsarna börjar krångla.