1

Vad är diametern på en bay huvudcylinder?

En splitt har ju 22,2 har jag för mej. Ska man gå upp i dimension då man bygger om till skivor, eller kan man rentav gå ner till 20.0?  Har hittat en bra kort cylinder med servoklocka som jag tänkte göra ett annat fäste för o sätta på orginalets plats på min splitt. Sen tänkte jag dra rostfria rör bak till motorn för vacuumet på insuget. Lätta att gömma i golvets balkar.

Ska det sitta någon strypning så att den bromsar mer fram än bak? Eller bromsar skivor mer än trummor "automatiskt" ?

Enligt CSP (som skivbromssatsen kommer ifrån) ska man använda en bay cylinder istället...men varför? Är det för att det kan kopplas i 2-krets eller finns det en annan anledning?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2 Senaste redigerad av larsson (2011-02-02 12:38:41)

eftersom arean på kolvarna är betydligt större på bromsoken ärn den du finner på 4st orginal bromscylindrar så behöver du gå upp en storlek på huvudcylindern.
sen är ju 2 krets trevligt att ha.

bromsarna kommer bli betydligt bättre fram än bak så någon"bromsvåg" lär du inte behöva

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

3

Det blir en bay servo cyl. sen...har inte riktigt kommit så långt i monteringen än bara.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream