Du får ursäkta mig att jag inte svarade,som Stickan säger 20W-50 blir bra.
Kanske blir uppstart i morgon
Lugnt det Fidde...
Köper imorgon ja då... 

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bubbla -59:a Little Leroy
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Du får ursäkta mig att jag inte svarade,som Stickan säger 20W-50 blir bra.
Kanske blir uppstart i morgon
Lugnt det Fidde...
Köper imorgon ja då... 

Oj fidde vad du helt plötsligt har tid att bygga till andra när du säger att inte det finns tid till bygga färdigt bussen,swittern,racebilen ????????????
Men kul att du hjälper till så bilen kommer ut på gatan
Japp han är en hyvens kille... tur att det finns snälla & duktiga vw-mekare som ställer upp !
Hade inte han hjälpt mig så hade det tagit bra mycket längre tid att få ihop motorn...
kanske till å med inte fått ihop den alls ?! 

Oj fidde vad du helt plötsligt har tid att bygga till andra när du säger att inte det finns tid till bygga färdigt bussen,swittern,racebilen ????????????
Men kul att du hjälper till så bilen kommer ut på gatan
Jag har egentligen inte tid med andras bilar,men jag tog mig tiden att
hjälpa Andreas för att jag tycker det är kul. Zwittern är snart klar och
räcern har jag faktiskt gjort några timmar på,allt är under kontroll 
Menar bara väl.
Tycker också att du grym på att bygga bilar
Nu är det nära,,gulp! 
Nu är det nära,,gulp!
Ja du.. nu hoppas vi att den slår igång... annars blir jag trött ! 

Brumm blubb blubb... Little Leroy is a live !!!
Men.... byte av nålventiler & lite finjustering fattas....
Den låter gött i motorn & webrana.... 
Tack för hjälpen idag Fidde !

Några bilder..

Bra jobbat! var ner en snabbis innan jobbet och kollade men ni var inte där då, tänkte jag skulle få höra besten 
Bra jobbat! var ner en snabbis innan jobbet och kollade men ni var inte där då, tänkte jag skulle få höra besten
Tyvärr... har skruvat isär förgasarna för att sätta dit nya nålventiler.....
Hoppas Micke Nyrönen har sånna nu då.... för MISAB har bara 3.0 & det e lite för stort kanske !?

Roligt att ni fått igång den ja hörde fredrik sa att den lät rapp 
Roligt att ni fått igång den ja hörde fredrik sa att den lät rapp
Ah..lite rapp låter den.. & känns...
Vettefan om den går igenom besiktningen med denna motor hehe....
skulle haft en fungerande 1200 orginal som man kan hänga i när man besiktar 

Både jag och SOB gissade att den ger i trakterna av 130-140 hästar i sina bästa stunder. Hoppas att ni får den att gå ordentligt.
Slappa på gasviren och sätt en strypning i avgassystemet så ska det nog funka att besiktiga. Jag vet en buggy som besiktigade med runt 220 hk för mycket nyligen. Det ska gå! 
Både jag och SOB gissade att den ger i trakterna av 130-140 hästar i sina bästa stunder. Hoppas att ni får den att gå ordentligt.
Slappa på gasviren och sätt en strypning i avgassystemet så ska det nog funka att besiktiga. Jag vet en buggy som besiktigade med runt 220 hk för mycket nyligen. Det ska gå!
Jaså så pass !
mja.. får skurva lite....eller fidde får visa sina färdigheter & ställa in förgasarna när jag fixat nya nålventiler...
Satt 2,0 i nu... MISAB hade bara 3,0 kanske blir för stort ?
Annars så kanske jag kan få tag i 1,75 om det nu är rätt nålventiler...
Ja får prova slacka gasvajern.. hur löser man en strypning i avgassystemet ?
Den låter riktigt trimmad... dessutom ser den brutal ut med IDA 48:orna.... så kan tänka mig att besiktningsmannen/kvinnan
kan börja fundera lite.... hehe..

Jag har 95 i min buggy , men fått order från bekant som jobbar på SBP att inte bessa med den maskinen....
Har man fel maskin i en bubbla är det inte hela världen, men i en buggy så riskerar man en tur via sfro...
Jag gjorde en plåt som passar kollektorn och borrade så många 10 mm hål som fick plats.
Bilbesikting är en bedömningssport och har utrymme för tolkningar. 
Grattis till motor köpet, Att komma över en motor som har tillhört S.O.B är Stort i min värld..
Kanske lite väl offtopic men.
Dom gångerna när mitt Vw intresse låg relativt lågt så kunde man lätt gå in på sclf:s forum och läsa alla svar som postades av denna man. Så helvetes mycke humor blandat med väl saltade folka historier..

Skruvade i nya nålventiler... men Webrarna flödade över i alla fall...
Funderar om man kanske ska kolla flottötrnivån... kanske det hjälper att ställa in...
annars har jag ingen aning... får hoppas Fidde har nått ess i skjortärmen....
Tråkigt är det... nu vill jag ju få fart på bilen så man får ut å åka... 

Om du med "flödar över" menar att det kommer soppa ur accsspridarna så beror det nog bara på osynk.
Om du med "flödar över" menar att det kommer soppa ur accsspridarna så beror det nog bara på osynk.
Nja det kommer inte i accspridarna utan från dessa 
Så när man kört på startmotorn ett tag så rinner det i dom där ner på spjället som samlar upp bra mycket soppa.
Så måste vara nått med nålventil & flottör.. men man vet ju inte riktigt det heller.... hmm...

Det är nog soppapumpen som spökar och ger för högt tryck. Jag vet att SOB kollade trycket och det kan ha ändrat sig över tid. Mät för att utesluta om inte annat.
Det är nog soppapumpen som spökar och ger för högt tryck. Jag vet att SOB kollade trycket och det kan ha ändrat sig över tid. Mät för att utesluta om inte annat.
Ofan ja kanske man ska göra... men hur åtgärdar man det ?
Ny pump eller !?
Hur mäter man trycket ? vad ska det vara för tryck ?
Sorry e inte så haj på detta 
mvh/
Andreas

Jag kör med 3psi.Blåst och tvättat ur alla kanaler i förgasarna?
Det sitter ingen elpump utan en original för växelströmsgenerator som matar allt den
kan.Hur högt tryck kan den pumpa tro.Förgasarna låg i bad i en vecka och
sedan är dom ultraljuds tvättade och tvättade i bensin en sista gång.
Ska försöka att komma en sväng till dig men efter 16 är lite sent för mig.
Det sitter ingen elpump utan en original för växelströmsgenerator som matar allt den
kan.Hur högt tryck kan den pumpa tro.Förgasarna låg i bad i en vecka och
sedan är dom ultraljuds tvättade och tvättade i bensin en sista gång.
Ska försöka att komma en sväng till dig men efter 16 är lite sent för mig.
Även en originalpump kan ge för högt tryck ibland.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bubbla -59:a Little Leroy
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.