1

Hejsan! 

Har startmotor problem, har monterat motorn och skulle starta och då går startmotorn trögt även lite rök kommer från solinoiden där kablarna sitter på bulten. Har testat allt känns de som,  dragit extra jord gjort rent skor och bult.

Nu har motorn börjat lukta bränt.

Någon som vet?

Latebay -79 2,0i
Nybörjare men suger information som en svamp ICQ/ad

2

Vad är det för bil, årsmodell och vad är det för startmotor?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Troligen en Bay 2.0 -79 (söker en startmotor till en sådan) ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

4

Det låter ju som om den "fältar", dvs ligger emot med innerdel mot lindning. Startmotorn har ju en lagring i växellådan, är den skadad eller rent av saknas, kan inte ankaret snurra, o då bränner den till sist.

Jag är rädd för att du får byta både startmotor och lagerbussningen i lådan.

Bra svar på killens fråga, Svärker!

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5 Senaste redigerad av SperiX (2015-01-06 09:31:35)

Det lät ju inte alls kul Default/hmm ´Jag trodde till en början att det var att den jordade dåligt så drog en extra jord från generatorn till batteriet och då blev tempot lite bättre. Den lagringen du talar om är jag lite undrande kring, sitter det en sådan orginal på -79 2.0i? Jag kanske tänker på fel men det är itne den där bussningen du menar eller?  Trodde det var något man satte i när man konvertera från 6-12 volts startmotor?

För att förtydliga lite, det är en 2.1i -79, startmotorn fungerade fint innan jag tog ur orginalmotorn, köpte en annan motor att ha i medans jag renoverade, det är en nyare 2,0i som troligen suttit i en tidig 4kants buss (skulle jag tro) då det var större motorplåtar och annat motorfäste. Dock var blocket och allt annat likadant.

När jag precis monterat allt och drog på starten gick den väldigt långsamt men när jag drog en extra jord från generatorn till batteri så ökade tempot lite.

Har gjort rent alla poler.

Det kommer rök från bulten på solinoiden och den drar långsamt.

Tror ni fortfarande på att lindningen är skadad, går detta att kolla på något sätt?

Latebay -79 2,0i

6 Senaste redigerad av Demian (2015-01-06 12:04:16)

Bussningen är ganska lätt att byta.

Edit... jag blandade ihop lite trådar  ICQ/ab

7

Nu kan jag inte bussar sådär skitbra men är det inte något med att vissa motorer/växellådor/startmotorer inte går att kombinera hursomhelst?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

Så kan det säkert vara men jag tycker att två med samma storlek och så borde gå att ha samma startmotor? btw vet någon vilka startmotorer som funkar i  en 2,0? funkar t.ex. 1600 och 1800 i denm?

Latebay -79 2,0i