1

Har letat på alla de vanligaste siterna efter en mitten sidoruta vänster till min -70 Bay, men det verkar vara svårflörtat. De enda som hade var Paruzzi men dom skulle ha 2600:-(!!!) för att skicka den! Rutan i sig kostade 432:- och gummilisten en dryg 300´ing...

Jag behöver ha tag i en vanlig slät sidoruta och en gummilist så det verkar som det får bli att den lokale glasmästaren helt sonika får skära till en. Är det någon som har måtten på en originalruta att dela med sig av???

//Per

Not your avarage VW type of guy...

VW T3 Transporter EH Syncro -85
VW T3 Transporter DH -86

...och mycket mer icke VW relaterat! ICQ/ad

2

Har du kollat med 25hpman, han har väll en sönderkapad bay ?

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

3

Jag kan nog ha en liggande, kan kolla det imorgon.

4

Hejsan!

Jag kan nog åxå ha en liggande, ska Du ha ruta som är avsedd att sitta med eller utan ventilationsruta?

Rutan finns i så fall på Gotland, och den går väl att skicka men bättre år om Du på ett eller annat sätt kan ordna hämtning! Ev kan jag även få den till Hässleholm i dagarna....

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

5

Tack allihop!

Hella: Att hämta en ruta på Gotland blir väl långt och omständigt, men tack ändå. Objektet jag köpt har ingen ruta alls på den platsen, så vad som skall vara orginal vet jag inte. Motsvarande ruta på högersidan, alltså i dörren, är med ventilatipnsruta och likaså den bakre rutan på vänstersidan. Naturligtvis hade en med ventilationsruta varit att föredra, men just nu vill jag bara ha bilen tät så jag kan transportera den utan att det regnar in.

Skåningen: Nej det har jag inte gjort, men tack för tipset!

Jonas N: Gör gärna det!

VW T3 Transporter DH -86

6 Senaste redigerad av jonas n (2014-12-29 06:56:13)

Jag hittade en, sen vet jag inte om det är mittenrutan eller sen bakre? Dom kanske är lika? Det sitter tonfilm på den  och den  kan avhämtas i Sjuntorp för en hundralapp.
0707494414

7

Jonas N

Kanon! Jag tror att bakre rutan mer avrundad i bakkant än den i mitten, det ser iaf så ut i karossen, så är den inte det så är det med största sannolikhet rutan jag söker!

Jag ringer upp...!

VW T3 Transporter DH -86

8

Jag har en ruta som suttit i skjutdörren.
Lite oklart vilken ruta/rutor du söker.
Mvh
Christer

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65