Mycket snällt Lundén men jag har arbetet på egen hand.. Hade ju en taskig lucka som jag har sparat på hyllan till min pickis om jag inte hittar nån bättre. Fick en anledning att delvis fixa till den nu då. Mjuknar låskistan åxå så läre jag nog laga rosten i botten så har jag ju luckan klar till min pickis.
Fick börja med att borra loss det enda halva av gångjärn som satt där och på den sida det fattades så var det naturligtvis inte ens plåt att skruva fast ett i... tillverkade en gängad platta och svetsade fast innan jag snodde ett gångjärn från en trött motorlucka och ett annat ur en fossilliknade klump. När jag fått loss det och få det att röra sej så var naturligtvis sprinten av så då var det bara att borra med tungan rätt i mun då nån pelarborrmaskin ännu inte hittat in i smedjan och med ny sprint så gick det ju att montera dit luckan på bilen och konstatera att, ja vafan , det passade ju bra det här!
Så nu är det bara att punkta ihop det kapitlet i den oändliga historien om en ´57 Pickups färd mot den Norrländska prärien och fokusera på nästa.