Är det krångligt att byta trösklarna på en typ1 -68 utan att lyfta karossen?
Vill byta bara trösklar utan lyft om det går.
Martin A
Ja! Det går att byta trösklar utan att lyfta kaross, hur krångligt du upplever det kan jag inte svara på men det går!
Som sagt det går, men ofta är det lite mer än tröskelns som tagit stryk.
I Bugme videon nr 7 beskrivs det hur man kan byta trösklar.
Här är en kort version, men hela fanns på PB
https://www.youtube.com/watch?v=1dDRm2LgefI
Du gör klokt i att lyfta karossen, enklare att komma åt och som nämns ovan, det brukar oftast vara mer som är dåligt än det man först ser. Dessutom blir det lättare att få till tätningen mellan platta och kaross, är ju trist med läckage... 
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Kanske inte är så jättemycket extra jobb att lyfta karossen ändå.
Det tråkiga verkar ju va om det snurrar en massa svetsmuttrar inne i trösklarna.
Brukar man återanvända listen mellan kaross och platta?
Martin A
Då slipar man bara ner bultskallarna du får ju ändå nya svetsmuttrar i dom nya trösklarna. Oc du har ju samma problem även fast du inte lyfter karossen.
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59
Det är sant! Känns bara som ett jätte jobb att lyfta men det kanske är lika bra ändå.
Martin A
Vem i Sverige rekommenderar ni för köp av plåt?
Är ju kul med både bra passform och bra pris! Gäller framförallt trösklar och reservhjulsbalja.
Martin A
