Har varit en trogen Boxervillesurfare sedan start, innan dess var det den gamla Silverminkensidan som var spännande. Jag har ägt ett femtontal typ 1:or och 3:or sedan 1990 och innan jul släpade jag hem detta monster till radhusgaraget - en 75:ans 1300 nysåld i Finland. Ni har säkert sett den på Blocket.
Skicket är bruks - , dvs det finns en del att göra för att få fason på den. Plus är kul färg, besiktad till 2016, ganska ovanlig snikmodell med äldre fronten och nya bakdelen.
Just nu går den som en påse nötter, startar fint men dör vid belastning - det var en spännande resa hem med den... Nu väntar jag på beställda delar efter helgerna. Den är sänkt bak och ska upp, mysko lacksläpp här och där som måste fixas. Jag har skrapat bort större lackbubblor och hittar mycket spackel? Eller någon annan tjockare grundfärg som börjat släppa.
En hemsk zoomtube försvann och de för breda bakdäcken på fula fälgar fick ge vika för det som fanns i samlingarna - fräna gula plåtisar med bra däck... En gammal USA-skylt måste till.
Tanken är att inte göra en stor renovering utan bara få ihop en välfungerande brukshobbybil med lite stuk.
VW 1300 -68