1 Senaste redigerad av Carl-Erik (2014-10-03 10:03:56)

En ägare första trettio åren, överstelöjtnant boendes i Djursholm! Besiktning ett år till. Strax under 9000 väldokumenterade mil (alla körjournaler finns kvar). Något för dig som söker en oskruvad originalbil. Vita blinkersglas (dyra, Hella) röda bak, lite sänkt fram med EMPI-fälgar i aluminium med nya 145/65 & 165/80 däck. Oförstörd inredning med hurst-kopia att växla med. Går fantastiskt fint på vägen och drar förvånansvärt lite bensin, långt under litern. Ny stoppning i förarstolen, nytt batteri, främre bromsbackar, huvudbromscylinder, och nyservad med Mobil1-olja. Redo för äventyr. Har för många bilar, så kontant affär föredras men alla bytesförslag beaktas, luftkyld folka eller ej. Förbättringspotential: Originaltakluckan läcker, eberspächer fungerar inte, litet hål i avgasrör, lackering sliten med en skärm i avvikande kulör.

Priset blir 25000kr. Ring 0705326838, PMa eller maila.

Post's attachments

1300_1.JPG, 104.97 kb, 640 x 480
1300_1.JPG 104.97 kb, 209 downloads since 2014-10-03 

1300_2.JPG, 121.29 kb, 640 x 480
1300_2.JPG 121.29 kb, 200 downloads since 2014-10-03 

1300_4.jpg, 106.87 kb, 640 x 480
1300_4.jpg 106.87 kb, 181 downloads since 2014-10-03 

1300_6.JPG, 103.43 kb, 640 x 480
1300_6.JPG 103.43 kb, 178 downloads since 2014-10-03 

Citroën C5 2011

2

Så lat som jag är tar jag Google till hjälp för att marknadsföra objektet på främmande språk. Ser inga problem med det!  ICQ/ad

"One owner first thirty years, Colonel residents Djursholm! MOT for another year. Just under 9000 documented mil (all driver log remains). Something for those seeking a oskruvad original car. White indicator lens (expensive, Hella) red back, lowered a little forward with EMPI-aluminum rims with 145/65 & 165/80 new tires. Unspoiled interior with Hurst copy to switch with. Goes fantastically well on the road and draws surprisingly little gasoline, far below liter. New padding in the seat, new battery, front brake shoes, brake master cylinder, and recently serviced with Mobile1 oil. Ready for adventure. Have too many cars, so cash business is preferred but any replacement proposals considered, air-cooled VW or not. Improvement: Originaltakluckan delicious, Eberspächer does not work, small hole in the exhaust, paint worn with a screen in different color shading."

Citroën C5 2011

3

Kan man få se en bild på inredningen? Och är det bara tätningen på luckan som behöver fixas?

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

4 Senaste redigerad av Carl-Erik (2014-10-27 08:51:57)

Karmann67 skrev:

Kan man få se en bild på inredningen? Och är det bara tätningen på luckan som behöver fixas?

Ja, tätningen kostar typ 40 euro, ska limmas om jag förstått rätt.

Post's attachments

1300_7.jpeg, 123.1 kb, 640 x 480
1300_7.jpeg 123.1 kb, 506 downloads since 2014-10-27 

1300_8.jpeg, 110.76 kb, 640 x 480
1300_8.jpeg 110.76 kb, 398 downloads since 2014-10-27 

1300_9.jpeg, 139.98 kb, 640 x 480
1300_9.jpeg 139.98 kb, 408 downloads since 2014-10-27 

Citroën C5 2011

5

Du har ett pm

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

6

*Bump, fortfarande till salu.

Citroën C5 2011

7

Carl-Erik skrev:
Karmann67 skrev:

Ja, tätningen kostar typ 40 euro, ska limmas om jag förstått rätt.

Ursäkta att jag kladdar i tråden, men;

Erfarenhetsmässigt vet jag att det inte bara tätningen som man skall ge sig på, det gäller också att se till att alla fyra dräneringshålen är fria från skräp.
1303 har/hade fyra hål, misstänker att 1302 har samma konstruktion, två rör framåt och två bakåt, på rören finns en slang som går ner i resp. A- och B-stolparna och skall mynna ut i hål i bottenplattan. Vanligt rensband funkar om man är försiktig, det blir ett rent h_lv_te om man skadar eller petar loss dessa slangar.
Om det är tätt i dessa dräneringshål så rinner regnvattnet över den mjuka listen och in under innertaket i bilen, då får man använda sydväst ICQ/ac .
Utan att veta hur takluckekonstruktören har tänkt, så tror jag också att tätningslisten måste vara blöt för att täta, då den sväller.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

8 Senaste redigerad av Carl-Erik (2014-11-20 09:32:28)

Björn J. skrev:

Ursäkta att jag kladdar i tråden, men;

Erfarenhetsmässigt vet jag att det inte bara tätningen som man skall ge sig på, det gäller också att se till att alla fyra dräneringshålen är fria från skräp.
1303 har/hade fyra hål, misstänker att 1302 har samma konstruktion, två rör framåt och två bakåt, på rören finns en slang som går ner i resp. A- och B-stolparna och skall mynna ut i hål i bottenplattan. Vanligt rensband funkar om man är försiktig, det blir ett rent h_lv_te om man skadar eller petar loss dessa slangar.
Om det är tätt i dessa dräneringshål så rinner regnvattnet över den mjuka listen och in under innertaket i bilen, då får man använda sydväst ICQ/ac .
Utan att veta hur takluckekonstruktören har tänkt, så tror jag också att tätningslisten måste vara blöt för att täta, då den sväller.

Det rinner inte igenom luckan, sydväst behöver man inte ICQ/ab men tror jag har löst läckaget nu, har inte läckt mer.

Har fått en del bud men inget seriöst. Kan sälja lite billigare men det ska vara snabb och smidig affär.  ICQ/ab

http://www.eomanis.com/carlsbilar/1300/IMG_6567x.JPG

Citroën C5 2011

9

Nytt år, ny bump!

Citroën C5 2011

10

Hej!
Du har PM.

Mvh
Larsa

Idag:
-69 Typ 1 Baja-buggy// ICQ/ag
Förr:
-63 Typ 3 1500 Notchback // Såld ICQ/ac

11

Fint väder nu, köp en körklar bil innan någon annan gör det  ICQ/ab

OBS inga byten - har ingen plats.

Citroën C5 2011

12

synd...hade bilen varit original-helt oskruvad,bara underhållen så hade jag köpt den...
nu har ju bilen inte samma skick som vid köpet 1970.  ICQ/ac

13

umekille skrev:

synd...hade bilen varit original-helt oskruvad,bara underhållen så hade jag köpt den...

Haha nä samma skick är det ju verkligen inte, 45 års användande sätter sina spår.

Originalprylarna medföljer såklart.

Citroën C5 2011

14

Förlåt för ot:t men jag tycker denna bilen är helt underbar! Väldigt smakfullt och "ödmjukt" moddad. Hoppas den kommer till ett bra hem, eller ännu bättre: Behåll den!!!

Mvh Mikael

15

umekille skrev:

Du hittar nog inte många originalbilar under 25´ i det här skicket.

Byt till originalfälgar och justera upp sänksatsen, så är du hemma.

Sen kan du ju byta tillbaks till originalframvagnen då du får tid nån gång. Att byta framvagn är i klass med att byta däck på bilen  ICQ/ad

16

Synd att det inte var en barndoor lyxbuss, då hade jag köpt den ICQ/ad

17 Senaste redigerad av umekille (2015-03-09 13:13:45)

He he  nu är det så att jag söker en oskruvad bil bara underhållen inte
ombyggd och återställd osv. en bil har bara ett originskick sen går det att
bygga om och tillbaks hur mycket som helst. ICQ/ad
Bilen skall ha ha skicket så den ser ut som en brukad bruksbil som
är använd om jag köper den.

18

umekille skrev:

Märkligt inlägg i en försäljningsannons  ICQ/ad om du inte har planer på att köpa så behöver inte säljaren inlägg som dessa i sin tråd

Eftersom jag letar ny vagn på grund av skada på min egen, så läser jag alla försäljningsannonser och i nästan alla förklarar du varför du inte ska köpa denna??????

INGEN är intresserad av varför du inte köper det ena eller andra, du gnäller på att bilarna är för dyra, att de har fel utrustning, skick osv och tydligen stör det dig att folk tjänar pengar på sina "fynd"

Om du inte har något positivt att skriva så låt bli, är många som är trötta på dessa tråkiga inlägg

Det är ingen som tvingar dig att köpa, om priset eller skicket inte passar leta vidare

Nu har jag sagt mitt och jag hoppas att du hittar din egna lilla pärla snart så att du kan glida runt i den och bara njuta  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

19

Kan bara instämma, jäkla gnäll och märkliga kommentarer  ICQ/ad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

20

Nu är den såld. Strålande sol och provkörning längs norrmälarstrand  ICQ/ab  saknar den redan!

Citroën C5 2011

21

Carl-Erik skrev:

Nu är den såld. Strålande sol och provkörning längs norrmälarstrand  ICQ/ab  saknar den redan!

Då är det bara att gratulera den nya ägaren till en riktigt fin sommarbil!

VW 1500 LIM 113 1970 Original - Brutus

22

Instämmer med föregående och förstår att den är saknad:-)