Hejsanhoppsan!! Nu blev ju huppsplupps min 55a Barndoor pickis en projekttråd så därför äre väl bäst att jag fortsätter här
Eftersom original batterihyllan inte var så fin så valde jag att byta den, hade först en tanke att rikta upp den och skarva i den saknade biten, men tyvärr var den alldeles för sprucken och klen. Dock inte på grund av rost som är brukligt i våra kretsar, utan mer av utmattning och annan misshandel.
Här har jag just grundat den lite, så till nästa gång det är garagetid så ska jag kitta lite i kanterna och efter det plaska på lite färg.
Innan jag svetsade dit den så försåg jag hyllan med en svetsmutter för jordflätan. Så nu ska batteriet kanske få bo lite stadigare än tidigare
Nu var ju själva karosserihörnet ganska intryckt sedan tidigare, vilket gjorde att batterihyllan inte passade så bra, men efter lite masserande så kröp plåten ut sina 15-20mm som det var intryckt, grovriktade gälarna lite också så de inte ser så trista ut.
De små sprickor och hål som varit får så förbli, för "nästa steg" skulle ju bli "rak å fin å blank i lacken"....å sååå får det ju inte bli! Eller hur?

Post's attachments
2014-12-28 22.25.03.jpg 59.17 kb, 204 downloads since 2014-12-29
Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet