Thomas tog med sig trummor och bromsbackar till en bromsfirma i Stockholm som gjorde i ordning dessa åt oss. Thomas poängterade att vi skulle ha dem rostiga utvändigt fortfarande och att de bara skulle svarvas till samt att dom skulle fixa nya bromsband till backarna.
Men………
När vi fick tillbaks delarna så var de blästrade/svarvade/grundmålade…….man blir sååå trött!!/Bengt
Vad är det med folk som MÅSTE blästra å grundlacka bromstrummor etc, det har jag verkligen aldrig förstått, trumman lär ju inte rosta bort i första taget....
Men, så trött man blir på en verkstad som agerar på eget initiativ, trots att ni tryckt på att ni inte ville ha dem utvändigt renoverade... Idioter, det är ju inte som att de behövt lägga ner extra mycket tid/arbete på att låta bli att blästra/lacka utsidan....
Går det inte att slipa bort färgen igen då? För, i mina ögon ser detta inte smakfullt ut, det passar lixom inte in i renoveringen, fast det gör ju inte "ny rost" heller.... Byte med någon som har renoverade dito utan blästring utvändigt kanske kan vara något? För, om ni är så hardcore, tycker iallafall jag att det vore synd att låta detta falla mellan stolarna. jag säger detta inte för att klaga och vara negativ, utan för att peppa till att löpa linan hela, hela vägen! Englund kanske kan vara intresserad av ett byte?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden