ja nu har jag ju redan sett allt detta .... men som vanligt gillar jag det starkt 
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 1303s Subaru drivlina SUBBLA
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
ja nu har jag ju redan sett allt detta .... men som vanligt gillar jag det starkt 
Skitbra jobbat !
Tackar 
Jag hade tidigare kontaktat företag som blästrar, men det skulle kosta mycket pengar, pengar jag inte har just nu, för att få det blästrat+plus transporten fram och tillbaka..
Så jag gjorde allt själv hur dammigt det än blev.
Resultatet blev otroligt bra
Karossen åkte upp för sista gången 
Började med att blästra trösklar, motorrum, plåten över växellådan, napoleonhatten , ja lite överallt där det skulle döljas efter att karossen har hittat sin plats på plattan igen.
Så rent blev det överallt, bar metall. Svarta prickarna är kvarrester från underredsmassa. Svarta färgen till höger är por15 som skulle vara bra att applicera direkt på blästrad yta.
När jag väl blev klar, tyckte farsan att det vore dumt att inte göra liknande med hela fronten/innerskärmar när det ändå blev så fint och garaget ändå var dammig hahah
Så jag gav mig på det oxå.
Ni ser hur fint det blev. Otroligt bra resultat!
Fanns även ytrost undertanken och under reservhjulsbaljan. Dödade det med
Eftersom jag inte kommer att lacka det vanlig billack där, utan vill bara ha skydd så sket jag i grund och sånt.
Utan penslade på por15 direkt. Kommer bli ett lager till Sedan kanske uv tåligt topplager plus underredsmassa/bodymassa eller bodymassan direkt efter andra lagret..
Iaf blev resultatet grymt bra.
Lackade inte under det, har lite kvar att svetsa som t.ex nytt reservhjulsbalja
Det var årets sista uppdatering!
Nästa kommer att handla om annat än blästring
Gott nytt år!
Tja blästring e bra.. det blir ju såååå rent
Blir riktigt bra detta, e ju alltid trevligt att veta att det är friskt. det blir ju några fler ponnies i maskinrummet

Riktig fint projekt.
Vad är det för motor som du vill sätta i? 2,2l med 130hk?
Subaru EJ22 från Legacy från 90-talet?
Tackar tackar!
Ingen legacy motor här inte. Ej20t!
Ej22 ska in i min dubbelhytt inom några dagar
Nu vill vi få lite uppdatering av detta "fräna" objekt!!
Nu kommer det! HOLD ON, ska bara skriva lite 
Gav mig lite på bromsar.
Jag har väl inte valt den smartaste eller bästa vägen, men grejerna finns redan och jag är fast med dom.
Specialtillverkade nav är dyra, så jag använde mig av org skivor som jag svarvade ner till inre diametern av subaruskivorna. 
Tanken var ju att borra om hubbarna och skivor till 5x114.3 men ni ser hur långt ut de hamnade, alltså blir en del av hålen i hubbarna öppna, big NONO .... Så det sket sig, hade jag tänkt till rätt hade jag beställt RX7 skivor, som redan har 5x114.3 och nästan samma dimensioner! 
Alltså måste jag ha spacers....breddar ju 18mm per sida och tjockleken av skivans face...
Så blire med WRX 4kolvsok och skivor.
Det blir jävligt tight med med adapter...
Men borde väl inte vara nån fara att få till..
Tanken var att köra mina drömfälgar eller ja, kopior på dom iaf... Rota RKR

De breddar alldeles för mycket tyvärr.
Reservhjulsbaljan börjar kläs.
Nu har det varit uppehåll tills jag är klar med min t3 syncro. Sen blire fullfart med denna.
Subaru-skivorna är 5x100? Med ett par grader negativ camber borde det kunna gå? 
Subaru-skivorna är 5x100? Med ett par grader negativ camber borde det kunna gå?
Japp jag skålade tyvärr och köpte sex grejer de har 5x100 hade jag gått på Sri hade jag betalat mer i inksaffning men sparat mer på det jag får greja med nu.... Snåla från börjar har sina nedslag....
Dessutom är det heta brembo på Sri.. aja
Jag har kommit till never ending story:n
SPACKLA OCH SLIPA processen.... Karossen är hyffsad rak o fin, behövs spackel på ställena där de har skarvat ihop taket från en annan bil bara
på A och B stolpen är det så bra gjort att det knappt syns att den är svetsad, bara på insidan, men där bryr jag mig inte om att spackla o skit..
Jag kommer faktiskt inte bry mig så jätte mycket om finishen från vindruta och fram. Då jag har planer på att i framtiden ersätta all plåt framåt med en flipfront, gjuten front med kerscher skärmarna med 4cm breddade läppen. Om det blir orginal upphängning med infästningar sammankopplade till bur eller mendeola suspension får tiden och ekonomin avgöra. "orginal" får duga minst 1 år efter körbart skick.
Ser att du inte har bromsskivorna på nu, men är fortfarande spacers monterade? Försöker lösa din spårvidd fram , jag har en avsmalnande lösning bak som jag gjort på min Irs- konverterade 66:a platta...
Ser att du inte har bromsskivorna på nu, men är fortfarande spacers monterade? Försöker lösa din spårvidd fram , jag har en avsmalnande lösning bak som jag gjort på min Irs- konverterade 66:a platta...
På högersida har jag både skiva och spacer och på vänstersida har jag bara spacers på, kan bli att jag använder ett annat sätt jag har i verkstan med högre ET och har dessa på 1302an tillsammans med Kerscher skärmarna, för utan spacers och med camber kan man få in dom under skärmarna men den bilen blir mest stuk och inte så mycket prestanda.
Ok, då förstår jag.
Måste bara tillägga att dom där Rotahjulen gör sig så bra till ditt stuk på den här bilen, har aldrig sett det förut på någon bubbla, det vore suveränt om alla bitar föll på plats i just det här pusslet. 
Ok, då förstår jag.
Måste bara tillägga att dom där Rotahjulen gör sig så bra till ditt stuk på den här bilen, har aldrig sett det förut på någon bubbla, det vore suveränt om alla bitar föll på plats i just det här pusslet.
Javisst det var tanken faktiskt har inte sett dom på bubbla heller .dom är mina absoluta favoriter riktigt heta.
får se hur man löser det 
Nu jävlar är det snabba ryck som gäller!
Jag hade garaget för mig själv en vecka, så det blev att få på skydd hur som helst på nåt sätt så man bara kan börja med det roliga, drivliiinaannnN!!!
Slipa, slipa noga i början, sen börja jag tröttna på skiten och slänga på lacken bara
Jaja, jag vet vart det mindre bra är och bara jag kommer äga bilen så, skitsamma
Jag hade egentligen vela ha tråkigare grå färg, för grå är absolut grymmaste färgen enligt mig, men det blev en mörkare, lyxigare färg då, får duga!
Så ser en professionell lackering ut, se och lär! För er som VILL HA damm, och rinningar här och där, kontakta mig så hjälper jag er direkt!
Jag lackade utsidan bara, för att insidan ska jag pensla, varför?
För att jag skulle dö och kvävas typ utan nån fläkt och för att den inte är klar inne helt!
Nu kan den torka lite så blandar jag i samma kulör och sparar den för framtida bättringar och så.. !!
Hade förövrigt för lite thinner ser jag nu, menmen får duga för att vara första gången, och för lite thinner och slipa till det sen hellre än för mycket och få blåsor och skrynklingar o skit!
Grått är flott
vart det riktig billack eller ....
fyfan va ballt!!!
läste precis hela tråden, kommer bli super! 
Grått är flott
vart det riktig billack eller ....
Det var riktig billack, men biltema har skrivit fel...
Nä men det är det beprövade båtlacken som folk har använt här!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=21679
Faktiskt grymt bra alternativ, blev tipsad av Riseabove här, sen börja man nörda "recensioner"
Helt klart bra, om jag som aldrig gjort nåt så svårt fick till det med 2 rinningar och apelsinskal pga mitt eget fel så tror jag den funkar galant i händer hos den erfarna lackeraren!
Dessutom kosta det under tusenlappen, det gillar vi.
Mer pengar för sprutet, bromsar med mera.
Blandningen slutade såhär...500g vitt, och 700g svart, för att de inte hade det gråa hemma och jag hade bråttom.. Annars hade den gråa säkert funkat bra som den är, kanske med en liten klick svart i för att göra den mer badass!
fyfan va ballt!!!
läste precis hela tråden, kommer bli super!
Tack mannen, när den väl är klar så
Nu kan man börja koncentrera sig på det mekaniska och strunta i utseendet kanske... Eller jag ska ju pensla insidan förs, och limma dit lite tyg o så!
Och i med mina rx8:a stolar
som väger alldeles för mycket tyvärr 
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 1303s Subaru drivlina SUBBLA
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.