Sen måste jag säga ett stort TACK till alla ni som lägger tid på detta för min skull! Skuvar o tar bilder! Helt otroligt!
Pröva å mäta inner mått på fläktkåpan från fram till bakvägg.. Innermåttet ska vara Har du generatorplåten rätt väg när du monterar in den?
Dum fråga kanske såhär dags.. Går generatorn runt när du har monterat den? Finns ju olika breda fläktar också.. Tänkte så den inte bottnar i förtid? 
Försök å mäta närmast nån av styrvingarna till vänster.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Pröva å mäta inner mått på fläktkåpan från fram till bakvägg.. Innermåttet ska vara Har du generatorplåten rätt väg när du monterar in den?
Dum fråga kanske såhär dags.. Går generatorn runt när du har monterat den? Finns ju olika breda fläktar också.. Tänkte så den inte bottnar i förtid?
Försök å mäta närmast nån av styrvingarna till vänster.
Har inte ens haft fläkten monterad nu dom sista försöken...så den ska inte vara problemet.
Provar vi igen... Tror ni detta funkar?

Eller ska jag shimsa vevremskivan en mm eller två?
Har efter mycket letande hittat att fläktkåpan tog i blocket på ett par ställen. Slipade ner där vilket gjorde att det gick o trycka in allt lite till. Sen tryckte jag på generatorn under tiden jag skuvade fast den med bandet. Kanske går o trycka liite till, frågan är ju bara om den stannar kvar i sitt läge. Vad tror ni?
55 2014-12-28 16:34:44 Senaste redigerad av Hebster52 (2014-12-28 16:35:55)
Hur ser fläktkåpan ut? Vi har inte sett nåra bilder på den utan generator eller hur den sitter mot blocket?
Edit:
Brukar man förövrigt inte även byta generator skiva i samband med alu vevskivan?
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36