Ska beställa ny hbc för att säkra upp bromsarna, men det enda jag vet är att det är den med "snea" hål..sitter gerling ok fram o trummor bak men spelar det någon roll?
Har kollat på denna men är osäker..så hjälp sökes..IGEN
http://www.skruvat.se/Huvudbromscylinder-P100277.aspx
vilken bil typ och årsmodell
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
vilken bil typ och årsmodell
/// M
Ja det kanske är bra att skriva..1303s 73a 
Originalnumret stämmer till din bil sen om Skruvat har koll på det är en annan femma för bilden ser ut att vara den från -67 >.
Ali G
Originalnumret stämmer till din bil sen om Skruvat har koll på det är en annan femma för bilden ser ut att vara den från -67 >.
Bilden har dem på en till så det är nog en universalbild hah men stämmer nummret så är det ju bara att prova 
Tackar
Risken om du köper en hbc på skruvat är att det blir väldigt dyrt. Först köper du den, sen blir du förbannad på att den inte passar, inte har rätt bromskraftsfördelning och att det läcker vid bromsljuskontakterna och till sist får du köpa en riktig Ate. Billigare och bättre att köpa en riktig på en gång.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Alla 2-krets till Typ1 har kolvar som har dia 19,05 så risken att det blir konstig bromskraftfördelning är inte så överhängande.
Personligen hade jag gynnat någon av våra VW-specialiserade firmor pga att det är bra att den servicen och kunnandet finns men det väljer var och en själv.
Ali G
Risken om du köper en hbc på skruvat är att det blir väldigt dyrt. Först köper du den, sen blir du förbannad på att den inte passar, inte har rätt bromskraftsfördelning och att det läcker vid bromsljuskontakterna och till sist får du köpa en riktig Ate. Billigare och bättre att köpa en riktig på en gång.
Snålheten kan skada mer än den hjälper ibland! Får se vad det blir! Tack för synpunkter iallafall!
