Har kollat igenom din tråd och får lov att säga: Bra jobbat! 
GW.P
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » fejklyx 59:a buss
Har kollat igenom din tråd och får lov att säga: Bra jobbat! 
En undran av en kontorsråtta i Göteborg... Kommer du att limma innerskärmen mot ytterskinnet, eller kommer du att punkta där ? Original är punktat ? Klarar Limmet vibrationerna som kan bli där ?
Matts
lim håller.. på jobbet förlängs bussar, där är det ibland att man sätter en svets punkt så biten inte glider medans limmet härdar..fast oftast bara montage skruv på något ställe, sedan klämmor..
Paternoster skrev:En undran av en kontorsråtta i Göteborg... Kommer du att limma innerskärmen mot ytterskinnet, eller kommer du att punkta där ? Original är punktat ? Klarar Limmet vibrationerna som kan bli där ?
Mattslim håller.. på jobbet förlängs bussar, där är det ibland att man sätter en svets punkt så biten inte glider medans limmet härdar..fast oftast bara montage skruv på något ställe, sedan klämmor..
Enligt han jag lånat grejerna av så blir det lika starkt som svets. återstår att se men ska bli kul och prova 
Måste säga att det är ett fascinerande forum detta. Härligt att lära sig så mycket nytt hela tiden. Att man kan slänga ut vilken fråga som helst och få engagerade svar. -Tack !
matts
På min buss har jag limmat flertalet paneler.. En fördel är att det inte kan bli spaltrost. Man limmar ju på en stor yta kvadrat cm oftast en remsa på ca en cm bredd.. En del kitt dvs mjukfog/lim kan ha hållfasthet på 400kg/kvadrat cm..upptäckte detta på jobbet, då vi letade efter ett lim med liten styrka.. kommer inte ihåg vilken detta limmet har.idag används lim av alla biltillverkare..
Kommer limma fast hela frontplåten på min buss bla. Limmet jag använder har 90min öppentid.back to topik Dvs. detta häftiga bussbygge! 
Jag har köpt 3M grejer inte billigt men det är det ju inte att svetsa heller, ska bli intressant och testa, nu blir det lite julfirande och sen Mek. Får nog gå ner i garaget och ta mig en lite virre ikväll och hälsa på bussen! God jul!
Fått till v- hörn idag tog väl bara 7 Tim med dessa jävla plåtar från AC! Imon ska det limmas sidoskärm och kan någon vänlig själ förklara varför bild-J-len blir på sidan? Blir snart tokig på dessa telefoner!!!! Tacka vet jag rost
Fantastiskt snygga och raka mellanrum. Ditt arbete är inspiration för sådana amatörer som mig. Lär mig alltid nytt. Tittade förresten på sånt Lim som ni pratat om, 700 per tub. Int så farligt med tanke på vad allt annat som man behöver kostar.
Det är väl därför det tar tid, fick skära loss hörnet 3 gånger innan jag var nöjd. Amatör det är jag med men med en jäkla vilja och låta det ta tid så går det mesta att lösa, en fördel är ju att man har gott om plats och värme i garaget (15grader) och bra ljus sen har man ju samlat på sig det mesta i verktygsväg riktig svets, engelsk hjul, krymp å sträck m.m ska bli intressant och se hur limmet fungerar.....
Jaså, är AC hörn också kass. På vilket sätt fick du modda dom?
Ser mycket trevligt ut! Bra! 
Jaså, är AC hörn också kass. På vilket sätt fick du modda dom?
De var fel både i fram kant mot skärmen och bak fick jag lägga i kilar på 6 mm lögn att dom passar annars....
Undrar om det är fler som har problem med forumbilder från mobilen? får error nästan hela tiden? har ju limmat dit min skärm idag och vill ju dela med mig.... 
Ser bra ut Henke !!
Blir säkerligen bra.. det behöv så lite limfog för att det skall sitta..
skönt att slippa bränna bort kolet i plåten, och skapa rost..
vad har du för temperatur.. rek 20grader... men annars så härdar det bara lite långsammare..
var 17 grader nu när jag var nere, drar nog på dieselvärmaren en sväng ikväll, inget svar på varför bilderna hamnar på sniskan? och helt plötsligt blivit en japs pickup?!!!!
Blir mumma
Mumma är gott. passar bra nu i juletider :-)
Demian skrev:Jaså, är AC hörn också kass. På vilket sätt fick du modda dom?
De var fel både i fram kant mot skärmen och bak fick jag lägga i kilar på 6 mm lögn att dom passar annars....
Jaså, det låter ju som att dom kopierat Gersons....
Spännande att se lim användas... Alla svetsar ju men jag har stort förtroende för lim
Gäller ju att få det rätt från början annars kan man stå där med byxorna nere...
Fantastiskt fint. Blir lim för mig med. Pma mig gärna om golvet, jag ska ändå inte riva ut hela mitt.
Boxerville » Projekt » fejklyx 59:a buss
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.