1

Har ni några tips på bra laddare med starthjälp för 6V?

2

ctek har bra 6volt laddare men med start hjälp blir nog svårare  Default/hmm tror att man behöver proffs laddare=dyr

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,scirocco 76,the beast buggy,

3

kanske jula art.nr608031 laddar 6-12v har start hjälp men det framgår dåligt i text om start hjälp gäller 6v också ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,scirocco 76,the beast buggy,

4

Jag har en 50A 12v pulsladdare.
Där snackar vi starthjälp.  ICQ/af

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

5

billiga starthjälpar är väl kända för att knäcka elektronik med överspänning och spikar... nu finns ju inte mkt elektronik i en bubbla, men det gör ju att man å andra sidan kan starta en 6v med ett 12v batteri om tex radio, glödlampor etc är av... om du ideligen behöver starthjälp är eller kommer ditt batteri vara kass, de tål ej djupurladdning. Skaffa en CTEK (el liknande) och underhållsladda batteriet. För de gånger det går åt skogen pga glömt lyse eller liknande så använd polaren eller tjejjen som starthjälp att knuffa igång bilen...  ICQ/ad

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

6

nu lät jag kanske dum, sorry, du kan ju ha en bra anledning att vilja ha starthjälp, men jag tror som vovves inlägg ovan att det är svårt att hitta en billig OCH bra 6v starthjälp, men OM du lyckas så lägg gärna ut länken här!  ICQ/ab

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

7

Tack för svar. Jag skippade starthjälpen och skaffade en CTEK. Sedan gäller det att parkera i nedförsbacke om man glömmer lyset.