1

Kam W 110 , 1:25 vippor , toppar : bra portade , 10:1 , ventiler 40 /37,5 , 1640cc , dubbla Kadron 40fuggar , org vev allt balanserat!

Loud pipes save lifes

2

Dubbla ,  hårda eller enkla ???

Loud pipes save lifes

3

IRONCROZZ skrev:

Dubbla ,  hårda eller enkla ???

Dubbla..

4

Absolut dubbla....

Tvivlade lite på det själv tills jag tog isär (motorn som följde med bilen du köpte av mig) en motor som gått 500 mil sedan ihopsättning med idel nya delar. "Sårig" yta på nästan alla lyftare, på grund av "studs" - de hade helt enkelt inte följt kammen - och fått stryk! Bytte förstås dessa och satte in dubbla fjädrar...

5

Tack alla!

Loud pipes save lifes

6

Med rostfria större ventiler, stålretainers och stålstötstänger är det dubbla fjädrar som gäller till W110.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Ok , så stålstötstänger är att föredra när det gäller dubbla fjädrar då ?

Loud pipes save lifes

8

IRONCROZZ skrev:

Ok , så stålstötstänger är att föredra när det gäller dubbla fjädrar då ?

Nä det är ett måste, om du inte ska gå på de lite dyrare i alu som finns på marknaden. Tänk inte ens tanken att använda original.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

Gött , tack! Default/lol

Loud pipes save lifes

10

Kan jag använda 1:1 org vippor ( med skruvade ändar ) ?

Loud pipes save lifes

11

Ja, det funkar bra

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"