Hej!
Min 51:a kontrollbesiktigades idag och godkändes, bilen fick körförbud sommaren 1965, den ställdes av och blev stående med nervevad förarruta.
jag blev ägare nummer nio i Maj 2009, tanken var att snabbt reparera bilen och få ut den på gatan, men så blev det inte!
Bilen bytte ägare ett antal gånger fram till 1961 då sjätte ägaren monterade en Judsson kompressor och ett set porsche 356 b bromsar.
Cab luckan kom till lite senare då ägaren Sven-Inge Åström i Linköping tyckte det blev alltför varmt under motorluckan.....
När jag tog över bilen saknades golv, trösklar, torpedvägg, skärmarna var bortom räddning och dörrarna saknar dom understa 10cm
jag valde att reparera bilen efter bästa förmåga, då rätt golv och trösklar inte nytillverkades då.
Bilen har orginalplattan kvar men ett 60-tals golv svetsats i, därmed är det 60-tals stolar.
B-bromsarna låg kvar inne i bilen ihop med kompressorn bland en massa löv och skräp.....
Jag har ju satt min prägel på bilen med en sänkning, 356 fälgar och en gammal banjoratt.
Det är mycket som inte är rätt för årsmodellen men jag ville få ut den på gatan.........och den svarta soltakstrasan har fortfarande inte kommit från staterna!
Mats

ser så jävla hård ut och bättre att vara ute och rulla än dra ut på det och nörda till det för mycket