26

Tobias J skrev:

Tack tack ICQ/ab
var ett av dom... färgat vax var ännu bättre... ja ja jag blev nöjd allafall och     framförallt retar det många vanliga bilentusiaster -inte att förakta ICQ/ae

Default/lol  ICQ/af

27

Som jag och Woffe sa till dig på BR för mååånga år sen, du har sinne för linjer och får alltid till 'a nice stance'!!

Tummen upp!

28

helmut skrev:

Som jag och Woffe sa till dig på BR för mååånga år sen, du har sinne för linjer och får alltid till 'a nice stance'!!

Tummen upp!

tack, stansen är ju hela grejen med ett bygge...

fast jag lyckas inte jämnt
http://i55.tinypic.com/nobif7.jpg
(tidigt bygge)

- eftersträvar fortfarande bilen som ser rätt ut i alla vinklar... kommer nog aldrig lyckas

29

Tack Tobias för att vi fick komma och titta på takräcket och framförallt bilen igår kväll,den är fantastiskt fin inte bara på bild utan även i verkligheten!Enda problemet var bara att sambon blev sugen på en split också.....men det kan jag ta,härligt med livskamrat som är intresserad!

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

30

Tobias J skrev:

Tack tack ICQ/ab

"Originallack..." jo den skrapades fram med rakblad. iom att den var omlackad i rött o vitt gick detta att göra nästan överallt.
De som lackat om den hade till synes slumpmässigt sprutat på sprutspackel över stora delar av bussen, det är det vita som syns på passagerardörren. denna var lätt at slipa bort med maskin efter att målarfärgen försvunnit. Där det inte fanns sprutspackel var det däremot svårt att få fram originallacken. -slipade igenom mkt. Nedre 30cm fanns ju av naturliga skäl igen lack så detta bättringsmålandes med vanlig sprayfärg, plus de ställen där ja slipade igenom. Nyckeln till att få den att se solid ut var sedan polering med allt typer av medel jag hittade i verkstan... smutsig hydraulolja var ett av dom... färgat vax var ännu bättre... ja ja jag blev nöjd allafall och framförallt retar det många vanliga bilentusiaster -inte att förakta ICQ/ae

Haha, känner igen det där. När jag i slutet på förra säsongen hade skavt av alla färg för att få fram originalfärgen, var det många som trodde att jag hade lackat om den!  Default/yikes  Att man vill återställa till original när man har en kustomvagn är det tydligen ingen som förstår, men som du mycket riktigt påstår, "så länge jag är nöjd så spelar det ingen roll". Kul att du använder uttrycket "kombigrottan", jag använde det i en annan diskussion för inte så länge sen.

Hatten av återigen för ett fint bygge! Är helt inne på enfärgade bussar!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

31 Senaste redigerad av Tobias J (2011-05-09 08:57:04)

-Därav citattecknen runt namnet kee ICQ/ad , satt och läste i en originalbroschyr att kombin riktade sig till lantbrukare vilket kändes väldigt rätt i mitt fall. -Har även slipat bort spackel ur bucklorna så att historien runt bussen kommer fram. Har tillhört ett företag som tillverkade fräsar och svarvar från början vilket förklarar att golv och lasthylla över motorn är rejält nedlastade... tror jag det beror på allafall.
-Man kommer sluta sina dagar på en filt i gröngräset, iförd vita linnebyxor och termos i högsta hugg, vare sig man vill det eller ej. ICQ/ad

32

Linnebyxor utan kallingar kallas visst "italienare". Jag ser fram emot att bli gammal.  Default/lol

Mot Hessisch 2017!

33

Provkörd idag, rutor på plats. besiktning i morgon. blir 5:e nattpasset på raken nu.
Barnet har tittat fram också ICQ/ab

34

Står du vid Kombigrottan vid insläppet på BR i linnebyxor nu då !? ICQ/ad

Grattis till barnet åxå !

You´ll never know...

35

Grattis till den lille !
Och så får vi hoppas att det går bra imorgon också. Bra kämpat !

36 Senaste redigerad av Thomas Å (2011-06-09 05:12:50)

Grattis Farsan!  ICQ/ab

"Pimped by Nature"

37

Blankt papper!
Mecka till kl 05 i morse... men det gick!
Jag siktar på shorts... vill inte vara med om förra årets arktis-klimat.

38

Tobias J skrev:

Blankt papper!
Mecka till kl 05 i morse... men det gick!
Jag siktar på shorts... vill inte vara med om förra årets arktis-klimat.

Glömde gratulera till den lille när vi sågs på besiktningen idag,men gör det nu istället!Stort grattis från oss i Ljungsbro ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

39

Dubbla gratulationer då  ICQ/ag  en av bussarna jag ser i fram mot mest att se live på Bug Run  ICQ/ab

40

Grattis ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

41

Nu har jag kört 30-40mil i bussen, och jävlar vad kul det är! Några grejer finns det att jobba med dock.
-Ett gnisslande ljud som tilltaget beror nog på en broms som ligger på lite eller att ena lager sätet till ena trumman fram var lite uppsliten...
-Finjustering av tändning och förgasare behövs trots att den redan går som en dröm.
-Finjustering av toe in fram och bak.
-Litet vxloljeläckage från ena damasken bak löses nog genom att byta engångsklämmorna mot riktiga slangklämmor.
-Måste montera lister i alla dörrar då det skallrar värre än en tom sprejburk i dagsläget.
-Hög bränsleåtgång löstes genom att dra åt den nya utgången från tanken... panikmek har sina baksidor ICQ/ad 

-Jag är dock väldigt nöjd med modifikationen av körställningen, fick provsitta några andra bussar under bug run och
ja vad ska man säga; -jag är väldigt nöjd med hur jag sitter, möjligen skulle man kunna kort rattstången 3cm...
-Fjädringen blev också bra, lite hård men helt ok och däcken tar inte i alls.

-Tack för en askul helg trots att jag som vanligt fick stå i entren stora delar, men det är också kul, främst när man får tid att prata med de som åker in.

Jag fortsätter sommaren med att köra så mkt jag kan så barnsjukdomarna försvinner innan det är dags för campinginredningsbygget i vinter.

Idag varierade jag mig och åkte soltaksoval till jobbet, -känns skittråkigt i förhållande till bussen ICQ/ac

42

Det inredningsbygget vill jag se mer av...  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

43

Jag blir också nyfiken på hur den färdiga lösningen för förarkomforten ser ut. Sviwel-seat är grymt och jag spår att fler kommer följa i din väg, bygga sviwel-seat i bussar som fått mellanväggen bortkapad.

44

Kan försöka ta några bilder...
Notera att det inte är sviwelseat, utan att förstärkningen är kopierad från sviwelseat... tror inte det skulle gå att snurra stolarna då både ratt och den "andra" stolen skulle ta i innan. pga att stolarna är från en bay och sitter symmetriskt mot mitten till skillnad från orginal walktrough/sviwelseat.

45

Hmm, blandade ihop begreppen och tänkte på "flip seat", DET är framtidens melodi för alla splittar som räddas ur skogarna och saknar mellanvägg. Nu tänker jag inte kapa upp min egen 62a då den har väggen kvar, men när jag tidigare hade en 60a som saknade väggen tyckte jag den modden var uppenbar!

Sen tänkte jag på det här med körställningen i en splitt, det är ju främst när man måste växla som man får den krokformade sittställningen, när jag är ute och kryssar på snabba vägar på fyran, lutar jag mig tillbaka och njuter, kan tom slänga upp högerarmen på soffans ovankant, det känns nästan som man sitter i sitt vardagsrum och kör!  ICQ/ag  Men då är ju spaken utom räckhåll.

Vore som sagt, trots allt detta babbel från min sida, intressant att se din modd framöver.  ICQ/ab

46

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/819040.jpg
swiwel

körställningen beror nog på om man är byggd som en dvärg eller inte också... ICQ/ad

47

Jo, men det är ju de långa som klagar, men jag klagar inte, jag få ju åka splitt!  ICQ/ag

48

underbar bil!=)

49 Senaste redigerad av Tobias J (2012-11-20 20:50:53)

Nya fälgar (NOS Ultra 3,5"+7")
http://i48.tinypic.com/2up8je0.jpg

50

Jäklar vilka coola fälgar! Udda saker eller? Har inte sett några innan ICQ/ab