Jag vet att många har borrat om skivor/trummor, kan ni uttala er om hållbarheten efter omborrningen? Har ni då dubbla bultmönster eller har ni utgått från oborrade?
De ska svarvas ner och användas som nav.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Borra om trummor/skivor hållfasthet
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag vet att många har borrat om skivor/trummor, kan ni uttala er om hållbarheten efter omborrningen? Har ni då dubbla bultmönster eller har ni utgått från oborrade?
De ska svarvas ner och användas som nav.
Jag utgick från oborrade skivor. Gjorde även så att jag har pinbultar + mutter, istället för bultar.
Vi hade problem med original trummorna när det skulle bli nya bultindelningar.
De har som fyra vingar på baksidan som går ut till de gängade hålen.
På ban körning sprak de inom ett par varv.
Eftermarknads skivorna och trummorna är oftast solida med extra gods.
Om du ska göra nav, har du ju nyare typ 3 naven bak.
Fram kan du ju ta 924/944.
Hazzan.
Jag borrade om mina standardtrummor, de fick dubbla bultmönster. Trummorna känns lite "porösa" i materialet och de nya hålen får inte lika mycket godstjocklek som originalhålen (som har förstärkningar), jag gängade dem och det blev sådär. Körde med det ett litet tag men det kändes inte helt okej i medvetandet, så jag köpte "wheelstuds" (cannot remember the correct name in swedish) som man pressar i eller slår i från insidan av trumman. Detta känns riktigt starkt och bra, jag har ännu inte upptäckt några sprickor.
Då trumman inte är helt jämn på insidan blir man tvungen att fräsa/slipa bort lite material så att sina "wheelstuds" får en jämn anliggningsyta.
Jag har eftermarknad fram, och de är utan dessa vingar som omnämns, de är alltså lika tjocka överallt så det känns nog bra.
Bak ska jag ha annan bultmönster än typ3 men man kan kanske borra typ3 naven? FInns de att köpa solida?
alltså eftermarknads nav, oborrade!
Ingen aning.
H
ISP West har nytillverkade Typ 3 nav med 5/130 bultmönster. Det är möjligt att de har oborrade också.
Går att använda naven bak från 924/924 turbo.
Går att använda naven bak från 924/924 turbo.
du jag stog o kollade på exakt detta för ett par dagar sen o tänkte. du det där måste fan passa på en bubbla. bärarmarna är ju samma vet jag
9:59 skrev:Går att använda naven bak från 924/924 turbo.
du jag stog o kollade på exakt detta för ett par dagar sen o tänkte. du det där måste fan passa på en bubbla. bärarmarna är ju samma vet jag
Har dom samma splines då? De har ju fel bultmönster..
Jag kontaktade ISP och de frågade om jag ville ha de till short axle or long axle? ska ha de på en irs bakvagn, vad ska man ha då?
9:59 skrev:Går att använda naven bak från 924/924 turbo.
Har dom samma splines då? De har ju fel bultmönster..
Jag kontaktade ISP och de frågade om jag ville ha de till short axle or long axle? ska ha de på en irs bakvagn, vad ska man ha då?
944 tom 85b, 924 turbo och 924 (ej s) har samma splines 
Dock tror jag inte att 924 har separerata nav?
Dock tror jag inte att 924 har separerata nav?
men det är något man kan råda bot på medelst en svarv.... bygga egna nav....
Vad ska du ha för bultindelning? Om du ska ha 5x130 rekommenderar jag att du tar hela irs bärarmar från N/A 944 pre85. De är bolt-on på 1303S. Samtidigt får du bolt-on skivbromsar bak... 
Banansvamp skrev:Dock tror jag inte att 924 har separerata nav?
men det är något man kan råda bot på medelst en svarv.... bygga egna nav....
Jo men har man så mycket att vinna på det då jämfört med att utgå från original-trummor? Förutom om man vill ha 4x108 bult-delning? 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Borra om trummor/skivor hållfasthet
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.