1

Jag Har lovat att ställa frågan här bland er som vet lite mer om dessa vagnar. Det handlar om en rostfri 16" Syncro Dubbelhyttare från 88 Med Ca 7300 mil på mätaren. Dom som ska sälja den undrar lite vad en sådan vagn kan vara värd, eller i vilken prisklass dessa ligger i?

Mvh Markus  ICQ/ab

2 Senaste redigerad av svenne duva (2014-12-17 22:17:14)

I Sverige kanske 35 om du har tur, men snarare 25.
I USA, någonstans mellan 150 och 250.

3

Med dubbla spärrar skulle jag betala mer än 25 för en rostfri med låga mil.

4

Oj, att det kan skilja så mycket. Surfade ut lite på mobile.de och där Hittade jag några för runt 8900€.  Det är dubbla diffspärrar på denna Default/smile

5

Lägg ut den på thesamba.

6

jag skulle betala 50 000+  ICQ/ab

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

7

Om jag skulle erbjudas det du beskriver för 25-35 000 kr skulle jag inte tveka d.v.s. det är nog 50 000 + även i Sverige för det du beskriver, vilka flera andra också påpekat.

Det såldes en 16" dubbelhytt på tyska e-bay nyligen, i vad et verkar sämre skick än det du beskriver, den gick för ca. 6000 euro.

8

Tack så mycket för Svar och lite mer info. Jag ska försöka få tag i lite bilder på bilen så småningom. Den är för närvarande inte till salu men kommer troligtvis bli det någon gång under nästa år då den fortfarande är i bruk och måste ersättas med ett annat lämpligt fordon. (Kan bli svårt att hitta en lämplig ersättare en så suverän vagn! ICQ/ag )  Återkommer så fort jag hör något  ICQ/ab

Mvh Markus

9

Skicka PM till mig om
60.000kr skulle vara intressant.

Mvh
Magnus

10

Det såldes en fräsch lågmils 16" DH-Syncro med spärrar på KVD i våras för 160 000. Den gick till Tyskland. Gubbarna i USA uppskattade att den skulle kunna säljas för 40-45 000 USD.

Vill de tjäna en bra slant på bussen, be dem kontakta mig så ska jag använda mina kontakter i USA.