Dags att komma igång med renoveringstråden för min -61 Buss.
jag och min 13-åriga dotter har anmält oss till en veckolång vågsurfkurs i Biarritz ( sydvästra Frankrike)sommarn 2015 och bussen är tänkt att ta oss dit
Är den inte klar så flyger vi.....
Har letat buss ett tag, är säkert någon åldersnoja, men om det är det, så känns det helt ok. Var bland annat o tittade på Reines dubbeldörr lyx utanför Västerås ? Med tanke på att det är sånt sug efter bussar, var det svårt att förstå att den var osåld, kanske att den var högerstyrd ? eller att det var för lite rost att svetsa...... Fick till slut tag i en tillräckligt rostig buss uppe hos Adam. En 61:a som var utseendekonverterad till 64-67 Blinkers, baklampor och alla skärmkanter.. handmålad vit med en röd rand och 5 st bubblablinkers på taket.... Det gäller att skaffa sig jobb......
Var helt övertygad om att den ursprungligen varit "duvblå" , men kunde efter mer färgstrippande konstatera att den original varit mango/seagull.
har hittills samlat delar och fått Hjälp av Robin i Älmhult, Tomas i Åstorp, Mogge i Hölö, Tony i Avesta, Tony i Gävle, Mikael i Lysekil, Micke i Tallkrogen och Janne i Huddinge.
Kommer inte att gå all -in, utan siktar framförallt på att få lagat upp balkarna och renovera bromsarna. skall gör allt för att få den gnm besiktningen 2015. Den kommer säkert att se för jävlig ut. Sänkning ligger inte högst på listan.
Bilder kommer. Svetsen startas efter julafton.
//Matts
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.