ÄNTLIGEN!! 
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Sidor Föregående 1 … 70 71 72 73 74 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
ÄNTLIGEN!! 
ISEEETHESMÖKE
Gött att se ! nu lite mer röklösa bilder...
Yeah right... det där är ju bara en mock-up...
Så mycket bättre ( eller intressantare... ) bild blir det inte idag heller men nån timme i smedjan blev det iaf.
Jag har mest bara punktat upp det mesta så lite mock-up är det väl men du är ju annars bättre på det Ufo. Sänker bilar med 100 kilo sten under huven och sådär..
Julfest med jobbet imorrn kväll så det blir ingen mer svetsrök tidigast sent på lördag... 
Ser ju bra ut de där Helsing !
Sen på med lite tidningspapper å spackel så blir den lika fin som min 

Jag har mest bara punktat upp det mesta så lite mock-up är det väl men du är ju annars bättre på det Ufo.
Nja, menade snarare att svetsröken va mockup'ad, säkert lånat discorökmaskinen från Tallåsens fritidsgård 
Kan nog inte vara discorökmaskinen,den blev väl totalförstörd när ungdomarna brände ner fritidsgården av vrede över att de inte hade någon lokal...eller det kanske var någon annanstans..

Helsings Smedja skrev:Jag har mest bara punktat upp det mesta så lite mock-up är det väl men du är ju annars bättre på det Ufo.
Nja, menade snarare att svetsröken va mockup'ad, säkert lånat discorökmaskinen från Tallåsens fritidsgård
Kan nog inte vara discorökmaskinen,den blev väl totalförstörd när ungdomarna brände ner fritidsgården av vrede över att de inte hade någon lokal...eller det kanske var någon annanstans..
![]()
Du vet inte hur rätt du har Pompejus men som vanligt är det Ufo´s fel då han i sin ungdom var punkare och mycket riktigt så brann fritidsgården , gamla Tallåsens Folkets Hus, ner efter en punkfest och sen dess har det varit klent med en riktigt fritidsgård i byn.. typ.. 
Jag har inget minne av att jag kängpunkat sönder nåt på Folkets Hus i Tallåsen... 
Lätt att vara katig i efterhand,men kände på mig att det inte var omöjligt.. 
Om vi försöker komma tillbaka till nåt mer bilrelaterat igen och lämna smygrök, punk och gamla lokaler så får jag fråga efter hjälp för i Smedjan har det varit stiltje.
Har du gjort nåt med Ovalen Pompejus ? Eller vad ska hända med den ? Det är faktiskt en bil jag ibland jag kan ångra att jag sålde så jag lägger in en arkivbild för att liva upp lite. 
Jodå..den finns kvar i min ägo,men så mycket mer än att vara det är det inte så länge..livet har varit lite tufft mot mig sen den införskaffades,så så mycket har inte hänt..
,dock har jag utvärderat och åtgärdat det allra nödvändigaste(stötdämpare ,läckande tank,gnisslande torsionsgummin mm) men motorn åkte ur i somras och sedan har det tagit stopp..jo just det,Michaelth såg till att jag jag fick hem ett set amerikabågar från södern,så dessa är provisoriskt monterade också i nuläget..
Jag vet att jag lovade dig en tråd,men precis som jag tänkt göra den har nya problem dykt upp..men då jag är en man som håller sitt ord,kommer den..hoppas det lossnar till senvåren,vill verkligen åka till sommaren..målet är Motalaträffen,borde vara möjligt om jag får vara frisk..håll ut!
Bifogar lite bilder så ser du/ni iallafall att den varit till glädje hittills..Pia och sambon gillar den,och de överförfriskade kamraterna som torrkör efter en lyckad grillkväll i somras ser inte så ledsna ut heller.. 
Gillar verkligen Graffitti bilden !
Synd att det gått ont åt dej men bilar finns ju kvar och nån brådska ska man inte ha så det blir nog bra till slut. Ni verkar ju ha använt den med glädje hittills iaf och jag ser framemot nya bilder till våren då du fått ut den med dina mods och förbättringar.
För övrigt så fick jag en present av en gammal kompis häromdan. En NOS 1600 DP topp! Trevligt.. 
Blev en blixtvisit till Gävle och Chic-garagets julbord i lördags! Inget speciellt att orda om mer än trevligt som vanligt att träffa gamla kändisar, kolla vad som är på G med bilarna och att ett besök i grottan är alltid värt resan ! Nykter var jag åxå så jag slapp vara bakis på söndan..
Jo,en klassisk "trim" växelspak köptes av Dr. Düsseldorf åxå och kommer att hamna i fruns ´67a så småningom.
Här har det varit lugnt må jag säja.. både i tråden och i smedjan.. men så ska det väl vara över jul.
Nu har jag dock kommit igång lite så nu har man bytt ut smaken av julskinka i käften mot rost och rondelldamm.
Har kapat bort och måttat in utriggare och tröskeln på vänstersidan, tar lite tid sånt här och nu så behöver jag hjälp med ett mått innan jag startar upp ESAB'en. Allt jag har är så knöligt och kapat sen tidigare så är det nån som en ritning eller kan mäta på sin icke våldtagna pickup. Jag behöver måttet mellan tröskel och övre balk enligt skiss. Troligen så är det 440 mm man det kan vara bra att veta nånting ibland åxå. 
Härligt att du funnit "gnistan" igen! Eller har det bara varit slut på kapskivor,mison eller rent av tråd?
Njae, mest att inspiration och tid ska infinna sej samtidigt...
Njae, mest att inspiration och tid ska infinna sej samtidigt...
Ja det där känner man igen, hur många gånger har man inte haft dunderinspiration och vill iväg till garaget och sen när man väl kan åka känns soffan mer inbjudande 
Ser bra ut! 
Här har det varit lugnt må jag säja.. både i tråden och i smedjan.. men så ska det väl vara över jul.
Nu har jag dock kommit igång lite så nu har man bytt ut smaken av julskinka i käften mot rost och rondelldamm.
![]()
Har kapat bort och måttat in utriggare och tröskeln på vänstersidan, tar lite tid sånt här och nu så behöver jag hjälp med ett mått innan jag startar upp ESAB'en. Allt jag har är så knöligt och kapat sen tidigare så är det nån som en ritning eller kan mäta på sin icke våldtagna pickup. Jag behöver måttet mellan tröskel och övre balk enligt skiss. Troligen så är det 440 mm man det kan vara bra att veta nånting ibland åxå.
Är det inte bättre att du sätter på luckan så du får springan bra?
Min har väl genomgått en hel del skönhetsoperationer genom åren men 440mm va de i alla fall. 
Helsings Smedja skrev:Här har det varit lugnt må jag säja.. både i tråden och i smedjan.. men så ska det väl vara över jul.
![]()
Är det inte bättre att du sätter på luckan så du får springan bra?
Mitt problem är bara att luckan saknades redan 1977 när denna skulle dö i en dåvarande skrotkampanj....
Därför är det enklare för mig om helsing kan få måtten av någon som inte har en heelt sönder-rostad pickis, så slipper jag skicka ner den luckan som jag lyckats få tag på bara för att måtta in tröskeln på rätt sätt....
Kul att tiden infunnit sig igen!
Kör hårt! PS, ska kolla genom lite litteratur, men tvivlar att måtten står i mina blad...
Jo hade jag haft en schysst lucka hade det ju inte varit nåt problem... jag har dock en misshandlad som kan gå att hänga dit tillfälligt och med måttet från Ufo som stämmer med det jag åxå hade mätt fram så ordnar det sej nog. Men inte idag.. kanske imorrn..
Gott Nytt År till er alla så länge och tack för att ni läser och engagerar er! :-D
Finns de ingen galning i grannskapet som sitter och klämmer på en lucka då som du kan låna för inpassning av ny plåt?
Var å glodde på min plocka upp bil å på den e måttet 435 mm. Kan mejsla loss den luckan om du vill låna den. Ligger en fräsch lös lucka hos brossan annars från en 61:a min e 66:a. Har väl inte tänkt passera Tallåsen den närmaste tiden men Micke kanske ska upp eller om du ska ner är det bara å komma förbi.
Sidor Föregående 1 … 70 71 72 73 74 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.