1

Vad  passar på T3 splinsen ?
Äldre VW rattar ?   vilka isåfall ?

Vad heter navet ? part number, till eftermarknads rattar

Just building stuff in my own garage, when i want, how i want ...
Ford 32 bigblock airride roadster, Ford T27 Dragrace bigblock airride roadster, Chevy -57 convertible,
, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se

2

Äldre Golf, äldre Audi, Tidig T4 (första åren rätt på, senare modeller så tar ratten i blinkersspaken men det är bara att fasa av skummet).

Jag är supernöjd med min tidiga T4-ratt. Den är inte mindre än servoratten som satt där innan, men vinkeln för handleden och för händerna generellt gör den tusen gånger bekvämare att köra. Dessutom ser den ut som att den ska sitta där. ICQ/ab
http://2.bp.blogspot.com/-C2wBSGziIeM/U062xY-wG2I/AAAAAAAAB6U/NRPeRkq62Vg/s1600/20140416_184351-724339.jpg

3 Senaste redigerad av Deep Purple (2014-12-14 17:47:47)

Den där T4 ratten är nog betydligt mindre än min "icke servo" ratt

Min är 18"  i diameter

Jag har INTE servo och det borde gå trögare att dra runt en mindre ratt ...
Någon som provat med mindre ratt utan servo ?

Ford 32 bigblock airride roadster, Ford T27 Dragrace bigblock airride roadster, Chevy -57 convertible,
, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se

4

Det går bra, det är trögare stillastående men rullandes är det helt okej.
ALLA rattar är mindre än din ickeservoväderkvarn.

5

Hej MörkLila. Tycker det är lite synd att byta ratt det är ju en buss och inte en rallybil du köpt dig. Givetvis så var detta min absolut egna åsikt och alla gör som dom vill. Tycker bara att originalratten är snygg ICQ/ab

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

6 Senaste redigerad av Deep Purple (2014-12-14 22:57:01)

trekronor skrev:

Hej MörkLila. Tycker det är lite synd att byta ratt det är ju en buss och inte en rallybil du köpt dig. Givetvis så var detta min absolut egna åsikt och alla gör som dom vill. Tycker bara att originalratten är snygg ICQ/ab

Jag har inte skrivit att jag vill ha en liten "rally" ratt ...  ICQ/ab

Passar 60 tals VW rattar på splinsen ? stora originalare

, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se

7 Senaste redigerad av trekronor (2014-12-15 13:46:50)

Deep Purple skrev:
trekronor skrev:

Jag har inte skrivit att jag vill ha en liten "rally" ratt ...  ICQ/ab

Passar 60 tals VW rattar på splinsen ? stora originalare

Hmmm kul ide MörkLila, Tänk att man tar saker för givet ibland Va!!! Kanske dags att besöka en lastbilsskrot. finns ju sjukt snygga rattar på gamla lastbilar och bussar.

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

8

Lastbilsratt ?  njaeee, då fattas bara tryckluftsbromsar hehe

Tycker 60tals rattarna är fina, frågan kvarstår, passar 60 tals VW personbilsrattarna på splinsen ?

Bild från nätet

http://www.mrshadow.se/cars/used-cars/Scaniavillage/slides/IMGP4148.JPG

, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se

9

Nej.
Men inget hindrar dig från att bygga om.

10

svenne duva skrev:

Nej.
Men inget hindrar dig från att bygga om.

Får kolla mera på detta, ta bort befintlig, hålla en 60 tals ratt på rätt ställe och känna hur det känns / ser ut

Bara drömmer... Dragrace Roadstern har prio ett denna vinter  ICQ/ae

, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se