Ja, den var ju "fin"...eller inte.
Jädra hemsk färg på ratten, färgblind lackerare?
Oj... Alltid intressant att titta under, man vet aldrig vad man hittar...
4 2014-12-13 22:40:17 Senaste redigerad av Xtreme-Street-VW (2014-12-13 22:54:35)
Jag beklagar verkligen å min kära hemstads vägnar, kvalite´n brukar hålla högre mått på Motormuseets unika fordonspark, vilket synnerligen är värt ett besök btw. Denna vagn är som nämnt trevlig att titta på men där slutar berömmet... Älskar originalfordon, tro inget annat ... Men ... Undertecknad kan läcka så mycket som att en betydligt mer påkostad, friskare och pretentiöst renoverad original - retro - callook - modifierad oval 57 suktar att komma ut på lokala vägar. Shaken... And stirred (!) , smakfullt Agavegrön & effektstinn... Motordesign by JPM ger en hint ...
Then Triple It To Get The VW U Think U´ll Have ...
Under construction:
Original lookin' T1 - 57 oval body on modified - 66 pan.
Motordesign by JPM, Transmission by H.E.A.T. ( M.H.).
5 2014-12-14 11:44:05 Senaste redigerad av Sten vW (2014-12-14 11:45:43)
I min bok är denna bil INTE renoverad utan reparerad....
De flesta nyskicks eller bättre renoverade bilar är i mitt tycke något själlösa, blanka och snygga men har något tom blick.
Motala ovalen har lite själ och fulreparationer i behåll.
S
PS/ nu vill jag ha mothugg!! /DS
Jahadu. Mothugg? Du ska få medhåll! Håller med om att det är skillnd mellan renoverad och reparerad. Min 56:a som är reparerad men också omlackerad, den tycker jag blivit mer "hel" med sin slitna inredning och rejält med underredsmassa nu när lacken fått 35 år på nacken.
Har en SAAB 93F -60 som jag sparat en del gassvetsreparationer just för historiken och själens skull.
Sorry att jag inte var emot 
7 2014-12-14 14:00:37 Senaste redigerad av Piraten (2014-12-14 14:00:55)
Håller med Er båda:)
Denna oval är reparerad under brukande, livstidsförlängd, och betydligt mer "original" än en komplett renoverad..
Den har onekligen en själ och visar lite av föregående brukares omsorger, oavsett kvaliten på dessa:)
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67
Bästa är ju när någon nitar fast plåtar för att "reparera"... 
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Bilen på bilden har ju knappast fått sitt utseende under mångårigt naturligt brukande, utan snarare genom en billig snabb-renovering på 80-talet.
nu var ju inte meningen att kasta skit på motor museet isig. Finns grymt mycket kul att titta på där. går själv där flera gånger om året och drömmer mig bort.
Men tycker det är synd att en bil som står på ett museum inte lever upp till vad man först ser. den är ju bara upp lackad och fixad för syns skull.
skulle dock inte ha några problem med att äga den själv och bruka den