1

Startade upp bilen i förrgår och igår, allt funkade perfekt. men idag ville inte min bredbandslambda starta. någon som vet vad man kan göra för att få igång den ingen? har kontrollerat strömmen och jorden, och försökt kalibrerat den med knappen men inget händer...

2

Koppla upp den mot datorn och se om du får kontakt.
Vet att många har haft problem med LC-1 orna.

3

har provat kallibrera min typ 3-4 ggr men den visar ändå helt uppåt väggarna....
lambda på 22 ICQ/ad men går bra.... så jag misstänker att den visar fel helt uppåt väggarna

nån som har tips på vad som är problem ?

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

4

Såg att Innovative hade släpt en uppföljare till LC-1. funderar dock på att gå över på AEM UEGO.

Vilken är eran rekomendation? en lc-2a eller AEM (eller någon annan)?

5

LC-2 (för då kan du använda din gammla sond )
Jag har en fråga angånde LC-1 Har du kopplat den i samma lop som start strömen (på tändnings låset)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

I alla kit jag har kollat på får man med en ny sensor.

Lc-1an är inkopplad så den har ström vid tändning men ej vid startmotor-påslag. den fungerade dagarna innan men nu är stendöd.

7

Fick ett tips av hqtec (som var agentur förut)  om man relä styr så sliper man få strömrusningar i elekroniken (så man inte dödar styrdelen)
Jag dödade en LM-1 när jag startade tävlingsbilen med lite ström i batteriet och malde på starten
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

8

... och där har vi troligen felet! jag tuggade på startmotorn en hel del när den gick kaputt. dels bygga oljetryck och sedan var den svårstartad.

9

Jag kollade lite på LC-2 är den nåt att ha?

Anders

10

Den är ok
en sak som kan vara bra att veta är att dom levererar drivsteget till bosch
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

11

PPRMicke skrev:

Den är ok
en sak som kan vara bra att veta är att dom levererar drivsteget till bosch
/// Micke

Då blir det nog att handla lite ICQ/ab

Anders

12

Jag köpte AEM, i min mening betydlig bättre kvalité än innovate. mjukvara, kvalitén på sladdar, instruktioner, etc. verkar vara mycket, mycket bättre. vad du än väljer se till att du tar någon med den nya sensorn (tror det heter 4.9)

13

Vet inte vilken sensor det är, bara att den är 5 trådig.

Anders

14

enligt deras sida så är lc-2 fortfarande den gamla sensor (LSU4.2). medans de nyare kontrollerna använder sig av LSU 4.9...

mer info om 4.9 vs 4.2 http://www.ecotrons.com/technology/bosc … 2_sensors/