Termos och termos ...
Mera orenoverad bruxis i mina ögon.
Dito på dej, flodis
Men fy vad avis jag blir på alla era snåla motorer 
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Madelaine – 1960 RHD Ragtop
Sidor Föregående 1 … 10 11 12
Du måste logga in eller registrera för att svara
Termos och termos ...
Mera orenoverad bruxis i mina ögon.
Dito på dej, flodis
Men fy vad avis jag blir på alla era snåla motorer 
Du måste hålla sticka kl 3 i hålet så att du kommer ner i reserven. Jag gjorde det misstaget på vägen upp och trodde att min hade druckit drygt 1,85l/milen tills jag upptäckte att jag inte haft ner stickan i reservhålan. På hemresan drack den 1,12l/milen med husvagn på kroken
1915cc med dubbla Kardon 44or, är ju faktiskt inte så illa.
Mats W skrev:Av folkamannen bytte jag till mig ett par hyfsat smutsiga solskydd mot ett par koppar nybryggt kaffe som jag haft med mig hemifrån i min termos på lördagsmorgonen
!
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/816425.jpg
På kurvhandtaget över handskfacksluckan ligger mitt andra inköp på marknaden – ett vitt blinkersglas av fabrikat ”Hella” som ska ersätta mitt ena SWF-glas som har mycket dålig passform mot det kromade överstycket.
För att ha kostat ett par koppar kaffe måste ma n tycka att det blev väldigt bra, och vilken tur att du hittade rätt glas till denna termos
Det var ett väldigt gott kaffe så det var det värt, sen vet ni som var där hur stor min kaffekopp är 
TACK
P-I
Ja - vi koffeinister måste ju hålla ihop
!
Übercool termos du hade förresten 
…fortsättning:
Några bilder från i torsdags då jag förberedde Madelaine för helgens långtripp till Mantorp.

I brist på lyft eller smörjgrop hissar jag upp bilen på pallbockar så att jag kommer åt att fetta framvagnen, kolla oljenivån i växellådan…

…och byta olja på motorn.
Så blir det fredag och min dotter Linnea ska sluta 9:an denna dag, därför rullar jag och hennes sommarlovslediga syskon in med Bubblan till Ullared.

Vi åker ett tag i kortegen bakom balavagnen som transporterar Apelskolans klass 9B där dottern gått.
Jag har rullat ett par veckor på diagonaldäcken nu, men har mina funderingar över hur jag skall ställa mig till det ringryck (2,2kg runt om) som däcksverkstaden lagt i ringarna. Bilen går hur fint som helst, men ändå
…
I instruktionsboken står det att ringtrycket ska vara 1,1kg fram och 1,5 kg bak, utom vid höga farter (runt 100km/h) och med mycket last – då man rekommenderar 1,2 fram och 1,6 bak.

Jag beslutar mig för att testa de gamla 1,2/1,6-rekommendationerna och pyser ut lite luft runt om på den lokala Shellmacken medan vi väntar på att tösen ska ha åkt färdigt på balavagnen.
Resan till BR gick ju bra, så jag tror det var ett riktigt beslut att släppa ut luften ur däcken
!
Fortsättning följer…
Jag litar mer på vw tekniker från 60-talet än någon som knapt sett en på vykort 
…fortsättning:
I går tog vår son Andreas studenten (FP08) i Varberg. Brorsan David tog Bubblan till jobbet tidigt på morgonen för att plocka upp sin flickvän och några kompisar i Falkenberg så att alla kunde vara med när Andreas sprang ut kl.14 inne på borggården på Varbergs Fästning
.
David mötte en regnskur på väg ner mot kusten och satte på vindrutetorkarna – men när han sedan skulle stänga av dem så … va f* … hela reglaget ramlade ner bakom instrumentbrädan och hamnade bakom kabelskyddet inuti bagagerummet
!
Ut med diverse packning som legat kvar sedan BR och bort med kabelskyddet för att kunna få stopp på vindrutetorkarna
…
Sedan klarnade vädret upp och det var ett glatt gäng som kunde ses cruisa i Varberg i går eftermiddag:

Eftersom bilen är högerstyrd väcktes en hel del muntrationer över att det var en glad student som ”satt bakom ratten” och skrålade, skålade och sjöng
!
Och – sist, men inte minst – Andreas fick ett MVG för sitt projektarbete ”The Resurrection Oval”
!
Fortsättning följer…
Sidor Föregående 1 … 10 11 12
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Madelaine – 1960 RHD Ragtop
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.