1 Senaste redigerad av lasslo (2014-12-10 17:43:33)

Jag hittade några gamla toppar på vinden, som jag nog aldrig kommer att fixa till.
Kanske nån annan som behöver dom bättre?

Topp 1 har en liten spricka mellan tändstiftshål och ventil, och lite rostiga säten.
Topp 2 har inga sprickor, men lite rost på säten
Topp 3 har inga sprickor eller rost, den är helt enkelt hel ICQ/ab

Det finns ventiler och fjädrar till alla.

Alla har hela pinnskruvar till avgaset.

Pris :
Topp 1 : 100kr
Topp 2 : 200kr
Topp 3 : 300kr

Eller alla tre för en femhundring ICQ/ab

http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/imagejpg1_zps74e9d5f2.jpg

Topp 1
http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/imagejpg1_zpsf116825d.jpg

Topp 2
http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/imagejpg3_zpse0bd1bb3.jpg

Topp 3
http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/imagejpg4_zpsab4ebf12.jpg

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Vad har dom för gjutnr.   113      043    311.  Är det 311 och 113 så tar jag dom. Och om det är tyska 043 med 8mm avgas så går det också bra. sen är det förstås viktigt att avgaspinnskruvarna är hela och har gäng. Jag hittade två set gene berg länkage. ske du ha långa eller korta stag.

3

Topp 2 & 3 är 113 gjutning.
Topp 1 är 043 med 9mm avgasstyrning.

Hans- angående stag så vet jag faktiskt inte riktigt, jag har aldrig kört med GB länkage förut.
Men spontant så gissar jag på korta stag, eftersom jag har långa insug ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

jag tar top 2och3 .jag får kolla om jag har korta armar men jag har även egna med höger och vänstergäng. Kommer inte att behöva dessa i framtiden då jag tänker köra utan kylning. Vilka insug och förgasare har du?