Jag vet nog oxå...kul att den ska bo i Skånes metropol och att det blir bil (buss) av den! 
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Buss 61 och det som händer i vwärkstan
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag vet nog oxå...kul att den ska bo i Skånes metropol och att det blir bil (buss) av den! 
Då var det dax för julskyltning i Staffanstorp idag och vad passar inte bättre än en bubbla på torget!?

print screen
Verkstan visade sig oxå från sin bästa sida idag!

image upload no limit
Liten husvagn.

forum image hosting
Blev även en kvällsturer med bubblan idag ut på landet
Bilder på cabben vore trevligt...
Cabben har faktiskt fått rulla ca 200+ mil i år, Vänersborg, Rättvik, Mora, Tierp, Stockholm och Öland innan det Borås
Här är en bild som är ca 9 mån gammal
Och en som är tagen tidigare idag.
BRC
Mora
Ser fram emot att följa din tråd om cabben Michael!
vad är det för färg.. ser ut som metalic ?? Skitsnygg!!!!
även om jag inte är ett fan av amerikabågar..
solly..
Den är lackerad i original kulören Shetlandsgrå
Amerikabågar är snyggt

Fick se Tempon idag irl i Staffanstorp. Den är hård! Stor potential, är i rätta händer och kan bli hur fin som helst!
Den är som en "Mini-me" eller lillebror till en International Harvester Metro delivery truck (bild nedan). Jag tror att den skulle
göra sig fin i samma stuk. Men de är ju jag det. Kul iaf att komma på besök!
bild tagen från denna tråd: http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 01#p310201
Den här enkelhytt påminner mig om en bil jag sett. Vad säger du Herbie63?
Jag kanske ska vänta tills det hamnar i långtidsminnet så jag minns...
jag får tänka liiite till...
Nä inget jag minns bubblan är för ny och har ratten på fel sida...
inte ehn heller... Nä kan inte, mer ledtrådar!
Kom inte heller ihåg vem som var i verkstan i lördags och fick en massa fixat (har inte kommit till långtids minnet än) som tur är tog jag en bild!
med bakruta denna gång även gummi list i rätt längd

Får se vad som händer med Tempon visst är den cool men den är klyddad lite mycket med...säger bara en sak... Franskt!? 
Kan ju även vara annat på gång...???
Tack för mat och besök!
Grön/vit tidig buss kanske?
Hmm Känner jag inte till, men nått är det!
Snygg cab och verkligen snygg färg. Den påminner lite om Porschefärgen som Jonas lackade sin cab i. Grafitgrå metallic tror jag den hette.
Tack Demian! Som jag sa till Jonas när han frågade vad färgen heter så är bilen mycket finare på bild än i verkligheten men tack ändå!
Det har varit en riktigt rolig sommar med cabben i år 
Då var denna helgen förbi så här kommer en liten historia vad som hände för intresserade, även för er som inte är intresserade...
Ett mycket trevligt besök av en mycket gammal
buss idag som vi fixade lite krämpor på
Det blev även fotoshoot med några bubblor såklart på gården!
Sen åkte vi till en mycket känd vw profil i lödde som var som ett barn på julafton... 
Tack för räcket Lasse! kommer sitta som en smäck!
Möte även mannenibadet med sin nyköpta 62a? Soltakare.
Tack än en gång för maten Claes!!
Då var det slut på denna historia får se vad som händer nästa gång.
Ja det gjorde ni.Tyckte ni var lite klena som inte körde nercabbat... 
Vad fick barndooren för vård?? möjligen förardörr lagning??? 
Ja det gjorde ni.Tyckte ni var lite klena som inte körde nercabbat...
Klen? Hade du soltaket öppet kanske???????????????
Nä inget dörr jobb bara höjning av framvagn, vxl olje byte och lite rikt under.
mannenibadet skrev:Ja det gjorde ni.Tyckte ni var lite klena som inte körde nercabbat...
Ehhh, nä men jag är inte så ung som jag ibland tror att jag är... Så hade jag haft det öppet så hade jag drabbats minst av dubbelsidig lunginflammation, o det är ju inget bra...
Herbie63 skrev:mannenibadet skrev:Ja det gjorde ni.Tyckte ni var lite klena som inte körde nercabbat...
Ehhh, nä men jag är inte så ung som jag ibland tror att jag är... Så hade jag haft det öppet så hade jag drabbats minst av dubbelsidig lunginflammation, o det är ju inget bra...
Aha då kan jag åka nercabbat hela året ju iom min ringa ålder!
Vi valde upp cabbat bara för att det satt en i baksätet oxå, blåser ju så förbannat där...
Du får komma och visa skorven en dag! Måste inspekteras!
Precis, det kan du göra!!!
Skorven????? Nu blev både bilen o jag förnärmade…… Ska "bara" fixa till den så den klarar ombesiktningen först, sen så kan det ju mycket möjligt vara så att den gör det. Eller så gör ni en utflykt till macken!
Det är säkert bara lätta tvåor!?
Macken har vi hälsat på men då var där döare än i en sillburk men det hade helt klart vart kul när du/ni är där 
Då var denna helgen förbi så här kommer en liten historia vad som hände för intresserade, även för er som inte är intresserade...
![]()
Ett mycket trevligt besök av en mycket gammalbuss idag som vi fixade lite krämpor på
![]()
Sen åkte vi till en mycket känd vw profil i lödde som var som ett barn på julafton...
Tack för räcket Lasse! kommer sitta som en smäck!Ägaren åker bak??
Mysig syn tycker jag!!
Möte även mannenibadet med sin nyköpta 62a? Soltakare.
Tack än en gång för maten Claes!!
Då var det slut på denna historia får se vad som händer nästa gång.
Det är jag som tackar Herbie63, du glömde den trevliga sightseeing i Staffanstorp i din fina cabbe 56 med pratstund under maten, toppen!
Så till den grad att min son ville komma från Lund och vara med...
Allt + fjädringen blev kanon, märks knappt utseendemässigt och nu slipper jag ta gupparna i Malmö på sniskan och i 0,5 km/h.
Om dessutom vår lilla tur till Lödde resulterar i delar till ramen till förardörren så är lyckan fullständig. Väntar på svar från Lasse...
Tack för denna gång
Nej, inte denna gången, men jag fick bra tips i Lödde + möjligen delar. Undersökning pågår.
Dörren klarar många sköna mil fortfarande, men den behöver lite kärlek bara. Manlig sådan.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Buss 61 och det som händer i vwärkstan
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.