1

Tjenare har införskaffat mig en typ 1 med kulbultsframvagn, givetvis ska den ner på backen ICQ/ad  men frågan är då vilken vinkel ska ja sätta sänksattserna? vill inte köpa sänkspindlar i första hand.
Sen ska ja även bygga om tornen eftersom de är rostskadade... hur gör ja då? planen är också att stoppa på hijackers fram.
Så alltså
*På med sänksattser
*modda tornen
*eve hijackers
*korta 2 tum
Har ni några tips o trix?

23år ung, bomba med vw kunskap vill lära mig alla tipps o trix:) 
Haft en 64, 66, 62 nu har ja en 60 och 61

2

Att sänka en kulbult utan droppspindlar är ingen bra idee om du ska ner en hel del för kullederna bottnar rätt tidigt, det finns kuleder som har större rörlighet. ICQ/ab

Placeringen mäter du upp så blir det rätt, kapa av och montera tillbaks och prova,
det har hänt flera gånger att man kan sänka mer neråt än höja när den är i lägsta läget ICQ/ad och då får man kapa, vrida och svetsa (har för mig att 1,2mm ger 1cm) Default/hmm

Tornen kapar man bort en vinkel så karossen följer tornet om man kortar mer än 2" och ska man sänka mycket kanske man behöver förlänga tornen lr göra nya fästen så dämparna får plats Default/hmm Jag hade nog även förstärkt dom lite då jag tycker att dom ser klenare ut än länkledarna Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Okej är de värt att korta? Blir ju mer jobb tänker ja på?

4

Det beror på hur låg du vill ha, Jag tycker det Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

Värt att kosta på sänkspindlar om du vill åka lågt, genväg är senväg eller vad är det man säger  ICQ/ad

6

Vill åka typ 3-5cm över mark, ska nog köpa droppspindlar till sommaren

7

Styrstoppen? Är de värt att ha kvar dom?

8

Borde man nog ha kvar...

Jag hade som sagt kortad framvagn med sänksatser och droppspindlar med 135 däck, skulle jag kunna få ner den mer skulle jag fått lov att gå ner i däckdimension men denna höjden funka skitbra, framvagnen låg rätt nära backen ändå  ICQ/ab
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1051389.jpg