26 Senaste redigerad av Demian (2011-06-06 16:58:02)

vägverket skrev:

Om du inte kan få fram dessa handlingar är det viktigt att du kan styrka att fordonet har funnits i Sverige i minst 20 år. Sammanställ alla uppgifter som du har om fordonet i kronologisk ordning tillsammans med din egen redogörelse för de efterforskningar du gjort och resultatet av dem till Transportstyrelsen.

Den som ägt bilen före dig skriver ett intyg på att han har ägt bilen i över 20år och att det befunnit sig i Sverige, likaså beställer du ett birthcertificate från Wolfsburg där bilens data står
Ett intyg från Wolfsburg kostar ca 300:- och kan beställas via Wolfsburgsmuseets hemsida.

Här är länken.

http://automuseum.volkswagen.de/urkunden.html

Det ska räcka enligt dom jag pratat med på ursprungskontrollen.

27

Smart med birth certificate... tror jag beställt sådant bara på kul till min ghia, men undrar om inte det var olika register för wolfsburgbyggda och karmann-osnabruck-byggda? Nåja, spelar inte nån roll i detta fall ju...

Iallafall tror jag att det KAN hända att de inte kan hitta bilen men det är nog mycket ovanligt...

Ägarskapet i 20 år borde ju gå att "fuska till" om det kniper...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

28

Regbes igår och kontrollbes idag, ska visserligen dit om en månad igen men har fått regnr och tänker köra till BugRun  ICQ/af
Nu e det bara att hoppas på att plåtarna kommer innan fredag.
Strax iväg till garaget och sänka o smacka på empi 5:orna.

29 Senaste redigerad av jerry (2011-06-08 17:32:22)

Grattis!!
Nu tycker jag att vi är värda att se en bild på läckerbiten. Jag har några "före"-bilder om inte du har några.

Ducati Monster 1200S

30

Släng gärna lite bilder i ett mail till [email protected]
Annars ser den ut som när jag hämtade den fast sänkt o empi 5:or   ICQ/af

31

Sjysst! Grattis, skriv gärna mer om hur det gick till... bra att veta den dagen jag (hoppas) jag ska in med min kärra... 

Idag skulle jag förresten bes min oval som fick körförbud igår (2:a på ojämn broms) men hela datasystemet låg nere så det var i princip omöjligt med obokad efterkontroll... de klarade knappt av de bokade... och kunde inte nå tidigare protokoll... surt

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

32

Fråga:

En bil som fick nya 'ABC123'-skyltar 1973 men aldrig togs i bruk/'trillat ur' pga obetalda avställningsavgifter, går det även att få in den på nytt genom ursprungskontroll om man kan bevisa ägarkedja och att den funnits i Sverige hela tiden?

Någon som provat?

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

33

Mats W skrev:

Fråga:

En bil som fick nya 'ABC123'-skyltar 1973 men aldrig togs i bruk/'trillat ur' pga obetalda avställningsavgifter, går det även att få in den på nytt genom ursprungskontroll om man kan bevisa ägarkedja och att den funnits i Sverige hela tiden?

Någon som provat?

Ja,det går om den inte är skrotad med skrotningsintyg.

34

stickan skrev:
Mats W skrev:

Fråga:

Någon som provat?

Ja,det går om den inte är skrotad med skrotningsintyg.

det har ingen betydelse längre. allt som behövs är ett ramnummer eller dyligt och att du antingen har ett gammalt regbevis, bes-intyg eller liknande. finns tom en del som fått in bilar med hjälp av trovärdiga foton och litteratur. helt upp till den som bedömmer ursprungskontrollen.  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

35

Oki - tack för info ICQ/ab

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>