Sista bilden påminner om något från en "Faller-katalog" ? (Modelljärnväghus....)
Bra läsning !!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor -55
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 … 22 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Sista bilden påminner om något från en "Faller-katalog" ? (Modelljärnväghus....)
Bra läsning !!
Tackar!
Ja det är lite pittoreskt 
Det var fint o ligger bra till, kommer säkert övernatta där fler gånger 
Ja, det ligger bra efter vägen. Men passerar där på kvällen påväg hem från europa. Då vi åkte hem från Bug In förra året, sov vi på en rastplats bara några kilometer därifrån 
masen, är inte det där "hotel waterfall på bürgstrasse" ?
Kul att läsa om detta och då har jag bara läst de två sista sidorna! "Hinner inte mer nuförtiden"...
Mycket har hänt sen jag såg en bild av Demians Korsnäs-DH med ett halvt ton sten (?) på flaket på Nt2K för snart tiotalet år sen. Och jag trodde MrD var en ur anti-sänkningsfalangen! Idag sitter jag här känner mig hundra år äldre och surfar på skorstensmurning och kennelhosta och har ett halvt ton hästgödsel på flaket (det är mer än det låter), medans mrD (ett par år äldre än mig, mind you!) fortfarande ligger och svettas på garagegolvet till halv fyra om natten och inte bara klämmer en BR, utan "en kontinenten-dalarna" på ett par dar... i en BD!
Hatten av MrD!
På lördag ska jag köra Scaletrix med Mirt, ville bara göra dig avundsjuk! 
masen, är inte det där "hotel waterfall på bürgstrasse" ?
Som sagt.. Svårt för en dalmas att hantera den liberala alkoholsituationen i vårat grannland.. Men schysst hotell..
larsson skrev:masen, är inte det där "hotel waterfall på bürgstrasse" ?
Som sagt.. Svårt för en dalmas att hantera den liberala alkoholsituationen i vårat grannland.. Men schysst hotell..
Hahahahahhahahahahahhahaha!!!!
Kul att läsa om detta och då har jag bara läst de två sista sidorna! "Hinner inte mer nuförtiden"...
![]()
Mycket har hänt sen jag såg en bild av Demians Korsnäs-DH med ett halvt ton sten (?) på flaket på Nt2K för snart tiotalet år sen. Och jag trodde MrD var en ur anti-sänkningsfalangen! Idag sitter jag här känner mig hundra år äldre och surfar på skorstensmurning och kennelhosta och har ett halvt ton hästgödsel på flaket (det är mer än det låter), medans mrD (ett par år äldre än mig, mind you!) fortfarande ligger och svettas på garagegolvet till halv fyra om natten och inte bara klämmer en BR, utan "en kontinenten-dalarna" på ett par dar... i en BD!
![]()
Hatten av MrD!
![]()
På lördag ska jag köra Scaletrix med Mirt, ville bara göra dig avundsjuk!
Fast du är inte ensam om att ha tacklat av sen Typ2klubbstiden. Det känns som att minst 80% har tagit sig ur träsket och fått fötterna på torra land.
Hälsa MrP!
Vilken otroligt trevlig tråd, precis läst igenom hela
Bra jobbat med bilen!
Rock on! //Tompa
Tackar! 
Mycket trevlig läsning man behöver inte några böcker här inte. sicket jätte jobb du lagt, och trevlig resa ni gjorde. själv sugen på att resa utanför Sveriges gräns . Och lycka till i fortsättningen 
Tackar!
Ja, en europaresa måste du ge dig iväg på. Kombinera med en träff.
Kul att läsa reseskildringarna, då längtar man ut att resa.
Framförallt imponeras man av bedriften med långresor i 50-talsbilar, åkte 100 mil igår tor Umeå i en relativt modern tysk bil å är ganska mör idag, så hatten av för er alla !
Man är faktiskt ganska mör efter långresor i en buss. Det måste vara en av dom sämsta körställingarna som går att uppbringa
Dock så är det skönt att vara passagerare. Gott om plats var man än sitter.
Dags för en liten fortsättning från sommaren...
I maj åkte hela familjen ner till min svåger i Skövdetrakten, så då passade jag på att besöka Nicko. Jag fick vara med på första provturen i hans barndoor, och det är ju stort

Jag var ner till Mackan på Mörkö då han hade en liten fest kvällen före Bugrun på Mantorp. Det var Masen med familj, Bergau, GustaF, Dennis och Gundt. På kvällen dök också Marcus från Hölö upp med V8 dubbelhytten. Det var roligt att se den på vägen igen.

Det blev en lugn kväll och dagen efter tog vi färjan ut till ön Oaxen som har ett gammalt kalkbrott. Det blev coola bilder....

Fortsättning följer då jag får lite mer tid...
Trevliga bilder
Tackar!
Tack för den guidade turen på ön. Det var minnesvärt.
Det blev inte så många från kvällen hos dig. Korten blev bara skit i mörkret. Av korten jag tog, var nog det suddiga som jag postade det bästa 
Jaså, du var på Classic Car week
Där var jag nog på väg till Kuus. I den där värmen skulle man ha haft safaris...
Haha Leif , han lämnade inte gården frifiligt.
Han såg lite sleden ut
mycket läsk kanske
Blir det träff i år med?
Han såg lite sleden ut
mycket läsk kanske
![]()
Blir det träff i år med?
Vi siktar på det 
Annars så passar också beskrivningen på Mental. Han har en förmåga att se rätt sliten ut dagen efter
Synd att man missade en oval cab....
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 … 22 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor -55
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.