Apropå en annan sak.. jag har själv inte tittat närmare på det.. Men stroppen som håller bak ryggstödet saknas, samt att kroken den ska sitta i är av.. Går det att byta ut kroken eller är det kört att fixa?
Ingen som vet nåt om stroppen och kroken? Har inte hunnit gå ut och kika själv.
Däremot är däcken nu monterade, bakfälgarna mäter 7", fast det står 6,5" på insidan.
Dom är 7 ja. det har jag nog skrivit i alla trådar som finns där folk trott att dom är smalare. dom är exakt lika btr och empi
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Jepp, vi mätte hos Oboymannen, han har däckmaskiner, kalipermått och allt sålt, då vet man att det blir rätt.. Konstigt att de är märkta som 6,5" egentligen.. ? Skitsamma, det är ju bara trevligt att de är ,5" bredare, hehe då passar däcken bättre :-)
Så, efter lite byteshandel med Finnfisher så är två stolsunderreden fixade. Gick snabbt att riva av klädsel och kokoshår. Fan va de stank när jag tog in dem i värmen.. slängde ut klädseln då den var möglig.
831 2014-12-01 18:05:50 Senaste redigerad av 77.an (2014-12-01 18:07:23)
Jepp, vi mätte hos Oboymannen, han har däckmaskiner, kalipermått och allt sålt, då vet man att det blir rätt.. Konstigt att de är märkta som 6,5" egentligen.. ? Skitsamma, det är ju bara trevligt att de är ,5" bredare, hehe då passar däcken bättre :-)
Jag kör 215/65/15 på mina
Men jag har ju lite mer plats. Tog samma som M&H Racemaster då vet jag att jag kan ha gatslicks på
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Har ju tonat sidorutorna bak lätt, rökfärgat.. gav mig på bakrutan med men det gick inte bra alls.. Fick sedan reda på hur man SKA göra, dvs lägga filmen på utsidan med skyddsfilm utåt.. värma och dra bort veck ut mot kanterna.. jojo.. på långsidorna var det inga problem.. kortsidorna var värre.. höll på tills det nästan var bra.. sen blev det för varmt och filmen hård.. som frasigt troskrust... skit..
Bild på det andra, misslyckade försöket.. 
Så jag lämnar iväg bakrutan och får det riktigt gjort.. Så slipper man krångla med det.
TNT hade tydligen varit här och försökt leverera paket idag.. givetvis precis när sambon var ute på promenad.. Så imorn bör jag ha lite nya delar att pilla med :-)
De va riktigt fina de där stolarna
Ja, jag är skitnöjd och positivt överraskad med tanke på priset.
Beställde ett par mörkbruna till bussen precis
Gött, hoppas det blir bra :-)
Jag upptäckte att man får med skenor också till stolarna :-)
Trevligt 
Blev ingen aktivitet alls igår pga metallflis i ögat, trots skyddsbrillor. Underredena är iaf rensade, ska köpa gångjärn och profiler för att tillverka tiltfästen.
Spännade å se hur de löser de med stolarna, har också sett hur han gjort som du kikat på får se om du kan vidare utveckla det 
Jag har sneglat på sparco's tiltfäste och gillar att de satt två hakar bak som håller stolen på plats..
Hur gick det med ögonen..hoppas allt är OK? 
late,
in love,
and a little drunk..
Ögat är bra nu, så i helgen ska det grejas lite :-) tack för omtanken
Blivit en del gjort idag.
-Dragit el till msd
-Kopplat in startrelä
-Kopplat in dold strömbrytare till tändning
-Kopplat in vippbrytare till soppapump (inte dragit matning till brytaren än) Lämplig plats fram att ta 12v matning till pump?
- Bytt till snabbkontakt på batteriets pluspol
-Monterat luckor i innerskärmar bak
-Provmonterat en framfälg
Testat lite olika växelspakar men inte bestämt vilken jag ska ha än.
Angående det där med små trattmonterad filter:
13:58ff
Lite andra effektsiffror men principen..
S
Ja, där var det en hel del skillnad på effekten. Ju mer effekt desto större skillnad givetvis.. men de verkar ju lite restriktiva.. iaf på den motorn med de trattarna. Jag kommer att testa med sen ev byta länkage och filter beroende på vad som får plats i bilen uran att kapa sönder karossen.
Den stora lärdomen torde vara att kolvarna nog riskerar smälta pga för snålt med bränsle om fuggarna justeras med slika filter om man sedan tar väck dem utan ombestyckning...
S
Ja, om restriktionen är så stor som påtalas så lär man bestycka fetare blandning omgående. Det visar bredbandslambdan så det är ju lugnt.
Jadu... här händer det inte mkt.. har städat i källaren och röjt lite i garaget iaf.. ska få bakrutan tonad snart så att man kan sätta i den.. dragit lite el i bilen.. brytare till soppapump och dold brytare till tändning.. kopplat in elen till mina extramätare.. väntar på att det ska bli julledigt, jobbar sista arbetspasset för året idag.. sen ska elektriker komma och kika på elen i huset.. börjar med att koppla in ett 3fas uttag på tvättmaskinens el.. för att kunna dra igång svetsen.. Sen blir det att byta ut kablar och uttag till jordat och 10a samt nåt mer 16a 1fas och 3fas. Elcentralen ska också bytas är det tänkt.. billigt värre.. men det måste göras då panelen förmodligen är den som sattes in -46 när huset byggdes.
Så.. i mellandagarna är det planerat för uppstart av härket.. behöver bara lite hjälp att kånka motorn från källaren till garaget.. sen är det bara att börja koppla in allt.. Det mesta är förberett.
Passar på att önska alla folkvagnsnördar en riktigt god (H)jul!
God Jul på dig med 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P