Pinnen verkar vara löstagbar. Det ser ut som att det är en krage på den.
Värme, våld å dorn först. Sen får du ev svarva nya.
* Saab 02:aDu är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Sidor Föregående 1 … 65 66 67 68 69 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Pinnen verkar vara löstagbar. Det ser ut som att det är en krage på den.
Värme, våld å dorn först. Sen får du ev svarva nya.
* Saab 02:aDet ordnade sig jag använde mer våld å 5-56 så var styrpinnarna ute! 

Fahlke skrev:Kul tråd att läsa
Underbar dh du fått till, ångrar lite att jag sålde min.. får nog leta upp ett nytt objekt
Tummen upp!X2
Tack ska ni ha ! 
Har monterat dit grejorna igen efter hjullagerbytet...
Men distansen som ligger mellan CE´s trummor och lager är för breda... har tänkt att fixa det förut men gjorde det inte..
men nu när trummorna är borta ska jag få hjälp av min farbror att svarva nya distanser och få in trummorna lite till
mot bromsskölden. Vi får se hur det blir 

Lite update !
Distanserna fixades 3mm tunnare än de jag hade..
Tyvärr så blev det för mycket så att bromsbanden tog i trumman längst in....
man kan ju svarva mer i trumman så att det funkar men jag tog beslutet att jag ska montera dit
de distanser jag fick med trummorna...
Ska väl skruva ihop grejorna när jag får lust... så här ser det ut i garaget nu..
(lära testa panorama på nya Iphonen) 

De som är kvar å göra är justering av bromsar, köpa kompressor till luftsystemet, bygga innertak, fixa träribbor på flakbädden, snickra ihop nått vikbord till hyttan bak,
sy flakskydd i nå båtkapellväv, kolla om soltaket är tätt, sätta ljuddämpningsmatta lite här och där, byta ut blinkersspaken, måla upp kapellställningen och så lite annat småpyssel.
I vår brummar man förhoppningsvis till besiktningen och åker igenom med blanka papper... 

Har ett mellanprojekt att bygga ihop en Urbanbike som blir i samma färg som pickupen.
Samt att jag ska riva ur växellådan på bubblan och byta lite packningar och byta ventilfjädrar i topparna.
Ja det finns ju lite att stå i hehe 
/Andy

Lagomt vinterpyssel 
Fin fint, ska bli kul å se den live i sommar
Ja jag hoppas den rullar lagligt på gatan då ! 

Man kanske skulle måla fälgarna vit istället lika som stötfångarna... hmm.
Ser ju onekligen najs ut.... eller ?
Bilden är från facebook/slammed kanske inte alla ser !?

Go!
I mitt tycke är fälgar nått snyggt som måste framhävas.
Om du kollar på kortet på din buss nedan, så ser inte jag vad du har för fälgar. Kan vara allt från 356 till typ1 fälgar.
Det är nackdelen med svarta fälgar.

jo det är därför jag tänkt att lacka om dom.. får se när det hinns med...
Men vita kanske kan bli bra kombo? 

jag skulle med risk att det är tråkigti vissas ögon, välja en ljusgrå nyans..grått till grått kan bli mycket snyggt och dom blir inte lika skitiga (det syns inte lika lätt) som vita fälgar. bromsdamm och vägdamm. suck.. detta är ju inte en råtta, och med det vill man hålla lite puts på prylarna. 
när resten är så fin skulle fälgarna behöva ett lyft.. prova något fotoredigerings program..
Jag håller med Michael. Ta ett "skrothjul", spraya på nån färg och testa. Om ej bra - gör om.
jag skulle med risk att det är tråkigti vissas ögon, välja en ljusgrå nyans..grått till grått kan bli mycket snyggt och dom blir inte lika skitiga (det syns inte lika lätt) som vita fälgar. bromsdamm och vägdamm. suck.. detta är ju inte en råtta, och med det vill man hålla lite puts på prylarna.
när resten är så fin skulle fälgarna behöva ett lyft.. prova något fotoredigerings program..
Hm mja... jag gillade färgkombon med lichtgrau och vita stötisar, fälgar faktiskt...
men klar man är öppen... så kan ju testa lite.... man skulle haft en till uppsättning med bussfälgar så man kan laborera.
Men antar att det är svårt att hitta kanske ?
Ja får testa i Photoshop så får vi se var vi hamnar...

Vita som Demian beskriver skulle jag också kört på. Ett annat alternativ som jag
tror skulle bli kaxigt är 17 tums BRM, smalna av spårvidden bak med en typ1
växellåda och då borde du kunna lämna in bakfälgarna för breddning 
Vita som Demian beskriver skulle jag också kört på. Ett annat alternativ som jag
tror skulle bli kaxigt är 17 tums BRM, smalna av spårvidden bak med en typ1
växellåda och då borde du kunna lämna in bakfälgarna för breddning
Mja 17" BRM skulle va coolt men nä tänker inte börja bygga om för att få dit dessa fälgar tyvärr.
Men jag är bra sugen att köra på vitt... så vi får se.
Skulle dock haft 4st till bussfälgar bara.... 

Vita, vita, vita 
Vita, vita, vita, utan navkapslar, matcha färgen med stötisarna...
/Foppa
Vita, vita, vita
Men jag är bra sugen att köra på vitt... så vi får se.
Skulle dock haft 4st till bussfälgar bara....
Jaså, så det sitter alltså 15 tum bussfälgar på den just nu?
Jag kollade på alla kort, men kunde inte urskilja det
Lacka bussfälgarna vit, och så kör du med svarta typ1 fälgar. Då har du ju dubbla uppsättningar. Det är ju inte lika viktigt vad du har för fälgar om du kör med svart, just för att det inte syns. Annars kan du ju köra med 15 tums typ3 fälgar. De påminner ju lite om 15tums buss, men är nog lättare att få tag på.
Ne på korten är det svårt att se vad det är för fälgar.. men tror att man ser det bättre i verkligheten..
räcker med en uppsättning egentligen men skulle vart bra med lösa fälgar så man kunde skicka på blästring direkt..
sen är dessa fälgar sådär i skicket..
Om man ska vara lite slapp kan man ju slipa de svarta färgen å dra på CA-primer sen den vita.
Så pyser man ur däcken och maskerar runt dom.... vi får se hur jag gör... men vit blir dom förmodligen ! 

om man släpper på trycket sen lindar en kabel/slang mellan däck och fälgkant så kan man maskera hyfsat enkelt..
om man släpper på trycket sen lindar en kabel/slang mellan däck och fälgkant så kan man maskera hyfsat enkelt..
Jo så kan man nog göra... men nu fick jag tag på en kille i närheten som
kan blästra fälgarna i stor bläster som går snabbt..
så får kränga av däcken igen hos nån firma...
Det tråkiga är att jag lär nog spackla upp fälgarna igen där rosten har ätit... men men
gör om gör rätt.. hehe 

Riktigt snyggt med vita bussfälgar!
Elias fick ju ett väldigt trevligt lyft av att monter på såna.
Så satsa på de. Lär ju finnas en del folk som sitter på hjul åt dig också tycker jag.

Oj vilken najs finish på fälgarna... å självklart bussen ! 
Är de pulverlackade mon tro !?
Spaan du kanske har fälgar liggandes ? 

Yes dom är blästrade och sen pulverlackade.
Tror jag ska ha två uppsättningar bussfälgar någonstans. Men i dagsläget ska jag göra ordning dom. Hör av mig om de skulle bli att sälja om du inte redan har hittat tag i hjul då. 
Sidor Föregående 1 … 65 66 67 68 69 … 86 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW DH -72
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.