Hejhej alla kunniga!
Hade velat ha en mätare för oljetemp i min buss
Någon som satt i det och är villig att dela med sig av how to 
Nybörjare men suger information som en svamp

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » oljetemp
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hejhej alla kunniga!
Hade velat ha en mätare för oljetemp i min buss
Någon som satt i det och är villig att dela med sig av how to 

Jag hade en oljesticka med mätare. Som en termometer. Kabel ansluten i toppen och ett VDO instrument. Enkelt och funkar bra.
Har sett såna på någon amerikans sida typ ratwell eller något men vart kan man köpa dem? 

Jag kör också med VDO:s oljetempmätare med tillhörande sticka. Och det funkar helt felfritt och enkelt. Och dessa köpte jag hos Classic VW.
http://www.classicvw.se/vdo-oljetempmat … ts_id/2602
Tackar tackar!! Blir ett inköp på en sådan då! 

Jag kör också med VDO:s oljetempmätare med tillhörande sticka. Och det funkar helt felfritt och enkelt. Och dessa köpte jag hos Classic VW.
Instämmer i kören!
Men var försiktig med givaren, den är ömtålig (och dyr), och den är onödigt lång.
Jag har lyckats böja av en, men trädde på ett tunnt mässingsrör som "stödförband".
Möjligen kan den elektronikkunnige bygga en egen givare, i botten av dessa finns det ett temperaturkänsligt motstånd, det gäller bara att lista ut hur många ohm detta får vid olika temperaturer. De flesta större elektronikfirmorna som Elfa, säljer olika sådana motstånd. Mässingsrör finns hos hobbybutikerna, inte Panduro, men hos dem som säljer fartygsmodeller, modelljärnvägar och liknande.
VDO har ju en väldigt nogrann dokumentation, möjligtvis anger dom själva hur många ohm ett sådant motstånd skall pendla mellan.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » oljetemp
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.