Är det mkt jobb att byta till typ4 motor från en 412le i min variantE från 71
det är nästan 30Hk mer i den motorn
Är det värt de jobbet??
är den motorn nått att ha??
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » Typ4 i typ3
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Är det mkt jobb att byta till typ4 motor från en 412le i min variantE från 71
det är nästan 30Hk mer i den motorn
Är det värt de jobbet??
är den motorn nått att ha??
Jag satte i en sådan i min Vw 1600 variant, och bilen går betydligt bättre men jag hade nog inte gjort jobbet om jag haft orginalmotorn till bilen. Du får köpa annan lamell, bygga om motorbalken, stumsvetsa original vw 412 motorfästerna, en hel del jobb med elen till motorn och ändra databoxen, Jag har inte lyckats får till värmen i bilen men det finns säkert en lösning på det också. Sen är det en del trixande med luftfilter (platsbrist) med insug. Man vill ju inte ta luft från motorutrummet.
Har sedan 1989 en T4-motor i min -63 Notchback. Kanske inte blivit så många mil alla år och nu har den stått rätt länge. Motorn kommer från en buss, förgasarmotor 1700cc. Gjorde en plåt mellan stötfångarfästet och balken på motorn. En bekant gjorde en adapter på urtrampningslagret. Körde nåt år utan inre motorlucka, med en plåt mot passagerarutrymmet, men byggde sedan om motorn. Vassare kam, större cylindrar, från 1700cc till ca 2000cc, och dubbla weber DCNF. Dessa förgasare köptes från Custom & Speed Parts liksom det mesta i övrigt. Dessa förgasare ryms under motorluckan. Förgasarmodellen har också suttit på en Ferarri
. Visserligen Dino men ändå.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » Typ4 i typ3
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.