Jag har plockat ihop ett 6 volt stereo-kit om intresse finns.
Det består av en 2.1 förstärkardel samt en 6-12V omvandlare. Till förstärkaren kan man antingen med 3.5mm ("hörlurs-kontakt") eller RCA koppla in mp3, mobil, Bluetooth-motagare eller vad man vill spela upp ifrån. Kittet har jag först och främst plockat ihop med tanke på en kompromiss mellan att vara strömsnålt och fungera i en original 6V bil utan att tömma batteriet men ändå ge godtagbart ljud. Förstärken är 2.1 och man kan koppla in 2 högtalare (stereo) samt en liten bas/ baslåda (separat justering av basen). Jag har i videon nedan testat att koppla in detta temporärt i bubblan (6V) till två sateliter och en baslåda (högtalarna ingår inte). Systemet klarar dock inte att driva allt för stor bas, då klipper det. Bäst är att hålla sig till en minibas från tex ett datasytem eller bygga själv. Omvandlaren fungerar på 5-32V in och spänningen ut (volt) är justerbar från 12-35Voch även strömmen (ampere) ut är justerbart och man kan använda den till annat som att tex ladda olika tillbehör. Justeringen görs enkelt på justerskruvarna.
Pris 600kr, passa på och köp julklappen till dig själv.
Är någon intresserad kan jag ge mer information. Det går också utmärkt att ställa ev frågor i tråden och vill man komma förbi och testa går det också bra. Annars skickar jag med DHL eller på önskat sett. 1 Kitt är färdigt, men kan fixa 2 till om intresse finns.

På CV justeras volt ut och CC Amp ut
Video, ljudet är sådär pga paj iphone.