Så fick man vara med i tidningen igen, med den "vackert patinerade bussen"

Linslus 
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Linslus
Ska du säga

Jag skrev ju "igen" i ovan inlägg, var ju även med i Närke Allehanda från Pålsboda
inte heller där kändes texten helt ok...

"Dead Deluxe" ständigt denna deluxe
Inte nog med att man ser den här, jag bodde bredvid den på BR............
Min egen 15fönsters vilar sig till döds, men varje gång jag ser denna deluxe så skakar den till i sin dvala i livsryckningar.........
Kanske vinterns projekt..... Arrrgghhhhh, dessa våndor.

"Dead Deluxe" ständigt denna deluxe
![]()
Inte nog med att man ser den här, jag bodde bredvid den på BR............
Min egen 15fönsters vilar sig till döds, men varje gång jag ser denna deluxe så skakar den till i sin dvala i livsryckningar.........
Kanske vinterns projekt..... Arrrgghhhhh, dessa våndor.![]()
Du ska vara bra nöjd med pickisen för tillfället 
Jag skrev ju "igen" i ovan inlägg, var ju även med i Närke Allehanda från Pålsboda
inte heller där kändes texten helt ok...
![]()
Hahaha, texten är ju klockren. Eftertraktad patina... 
2011... då visste man inte att man ett par år senare skulle äga bussen man parkerade bayen bredvid
Många VW´s idag.. trevligt
![]()
några av dom:
Fan det blir lite bussåka fast man inte har semester, kvällshäng hos Kalle häromdagen, Bad Camber till helgen och Tierp nästa
Var även på cruising i Falun igår, hem från jobbet, svida om till shorts, förbi Statoil och tanka, hämta upp en polare och hans son för avfärd till Crusingen
Masen hade hittat på en bra plats så vi åkte och parkerade där, tog en promenad för att kika och hälsa på Mix när Kastarost ringer; din buss står och läcker bensin
Jaha, BC och BRC ryker och man ska fixa med släp osv
Går tillbaka till bussen och mycket riktigt står det och droppar från höger bakre tröskel... va faaan... öppnar tankluckan och ser att det är fuktigt i nederkant, öppnar tanklocket och det ligger bensin ända upp
Då jag inte har nån tankmätare tankade jag fullt i Borlänge och i Falun parkerade jag i nån form av lutning så bensin rann ur påfyllningen, de två milen gjorde tydligen inte mycket på bensinmängden
Polarens grabbar diggade bussen 
Finns vissa suspekta filurer som påpekar saker man inte tidigare tänkt på eller brytt sig om som sedan ligger och gnager i bakhuvudet... hur mycket snyggare tidiga strålkastare är tex. och jag har ju redan börjat föråldra den något så när det dök upp ett fint par på Tradera ropades dessa in, hämtades, och fan så fina dom var
Tyvärr var dom stulna och lämnades tillbaka på BRC
En ståtlig äldre BD profil spädde på det här med "glosögon" och hade av en tillfällighet ett par passande glas att sälja så det blev att bygga om de befintliga så fort man kom hem, much better 
Man lär sig nya saker hela tiden! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Man lär sig nya saker hela tiden!
Jo, tyvärr har det bara en tendens att tära på ekonomin... 
Med nya stötisar och t-shirt fick jag lov att posera med bussen

Passar bra med profilerade kofångare...

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Snyggt.. 
late,
in love,
and a little drunk..
http://m.youtube.com/watch?v=wXw6znXPfy4
Sugen? 
Fyfan vad frän buss du har!
Blir riktigt svartis och det kliar i insirationsknölarna.
Kommer definitivt att bli en Buss när jag är klar med bubblan!
Lycka till med fortsatt arbete!
Snygg t-shirt... och buss självklart 

Du, di där glasen du bytte till. Är från BD eller fanns de på andra senare modeller med?
Du, di där glasen du bytte till. Är från BD eller fanns de på andra senare modeller med?
Fanns upp till 58/59/60... typ... beroende på... 
Snygg buss och det blev skitbra med kofångarna!
Thanks, ja jag är rätt nöjd
Kofångarna behöver väl egentligen lite rikt och sådär för att sitta perfekt men men
Nu står den och fryser i kallgaraget
har väl lite funderingar till nästa säsong men med bubblan i garaget så blir det inte så mycket tid över just nu...
Jag vill åxå ha en tischa