Dagens nya problem uppdagades idag när bussen var lite seg på att få igång. När den väl kom igång så dör den, ibland direkt, ibland går den fint 1-2 minuter (med svajande tomgång) för att sedan dö. Men så efter några starter så börjar bränslepumpen helt plötsligt att låta helt galet mycket. Precis som att den överarbetar och pumpar på absoluta max fullvarv, samt att det låter så högt i bussen att man knappt kan vara därinne... Har pumpen lagt av eller vad kan det vara frågan om? Pumpen har varit fungerat normal innan och detta bara kom sådär helt plötsligt 
Lite egna funderingar: El-Bränslepumpen går igång direkt när tändningen är på och fortsätter att ticka hela tiden (så har den gjort även innan den inte spann som en galning och lät så mycket) . Men borde inte pumpen sluta när rätt tryck har byggts upp? Kan det vara bränsletrycksregulatorn som pajat?
Detta kanske kan förklara att pumpen isåfall maxar och skickar ut mängder med bensin = motorn dör. Någon som har erfarenheter av detta?
Jag skulle gissa att pumpen inte får bränsle och därför försöker pumpa mer. Koppla loss en bränsleslang på lämpligt ställe och mät flödet, skall komma en viss mängd på en viss tid.
Kolla också bränslefiltret! Sitter bredvid pumpen
Problemet löste sig idag, tog vara på ditt tips och bytte bränslefiltret (vilket behövdes) men blev ingen förbättring. Kom då på den fenomenala idén att tanka några liter och vips så funkade motorn perfekt... Ibland är det det enkla som är lösningen 
Ah! De gammla problemet. Svår nöt men lättlagat
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg
Årets tråd 
63 splitbuss 74 bay/porsche dh
