376

Skönt med bra verktyg, ser ut att behövas till ståltraven som syns i bakgrunden ICQ/ab

En bubbla som heter Ove (-66 med oval)

Empiriska försök visar att bara för att en nysvetsad metallbit har slutat glöda så är den fortfarande varm, väldigt varm!

377

Franke skrev:

Straight axle svärd är det ett enormt sug efter har jag märkt men då jag inte blev helt nöjd med den senaste versionen så hamnade allt i skrothögen ICQ/ab
Men man lär sig av sina misstag så nu har jag iaf uppdaterat cadfilerna och nya delar är på ingång ICQ/ab

När jag ändå satt vid datorn började jag fila lite på knogjärnsgavlar till typ1 kulbult.
Det är några småjusteringar kvar men vad tror ni om detta ?
Funderar även på om jag skulle ha moddat stötdämpartornet, så kom gärna med idéer.
Gaveln ser kanske lite smal ut men fotot är taget i vinkel vilket gör att den ser ännu smalare ut.

Kulbult vs länkpinne
http://i1193.photobucket.com/albums/aa351/Franke82/84604611-FE4C-41A3-A361-08C273F504C1_zpsatp3xazl.jpg

Jag pensionerade även min gamla Esab-svets igår då jag slog till på en ny maskin med betydligt mer ork ICQ/ab
Å fy satan vilken skillnad, nu blev det betydligt roligare att svetsa sänkprylar ICQ/ab
Den gamla trotjänaren får i fortsättningen jobba med betydligt lättare uppdrag i hyrgaraget.

http://i1193.photobucket.com/albums/aa351/Franke82/00F7ADC3-362A-469A-84C6-4B656B42C728_zpsr2dijbmc.jpg

Får gratulera till ett mycket bra val av svets, en grymt bra maskin, jag är supernöjd
med min 273 ICQ/ab

378

Fast då kommer väl iaf armarna längre ut och de blir iaf inte kortare... eller tänker jag fel nu?  Default/hmm

379

Ett tips! lägg en gummiduk på den. Min var det någon
i kooperativet som använde som svetsbänk, sedan var
lacken slut!  Default/hmm

380

Bra tips Fidde, det ska jag nog göra även om den inte ingår i ett kooperativ  ICQ/ab

381

Franke skrev:

Har dålig koll på hur kulbultsframvagnarna ser ut i verkligen så nu på förmiddagen släpade jag fram en framvagn jag hade liggandes i garaget.
Tanken jag hade med dessa gavlar var att det skulle gå att flytta ut dom närmare bärarmarna och på vis kunna korta mer, men det visade sig att bärarmarna var större än jag trodde från början.
Får nog lov att skrota denna idé istället.
Det är lätt hänt att det blir fel när man har jetlag och sitter o skissar på grejer mitt i natten ICQ/ag

Haha, jag läste; sitter o kissar på grejer...  ICQ/ae

382

Haha du är ju otäck på riktigt GB Default/lol

383

Ja skulle vilja ha en sån här framvagn. Airkewelds 4" kortad men med hela torn. Nån som vet hur de går
Ihop?

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

384

Dom har nog en annan lutning Default/hmm

Dom där utflyttningsgavlarna vore ju perfekt när man kör utan torn, jag gör om mina torn så dom blir lika uppe och nere, men det där blir mycket snyggare ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

385

Vore ju bra me bilden oxå.

http://i1360.photobucket.com/albums/r648/Kristoffer_Larson/647FBD14-6D13-4AA3-B130-A019EDD9551B_zpspa5cjjrc.jpg

Ragtop 60 No name

386

A den fvagnen ser ju smutt ut. Ja tunnare material måste de va. Kanske därför plattjärnen sitter där som en förstärkning. Går i tankarna på att åka luft o tänkte klura på hur dom byggt å göra nå liknande.

Ragtop 60 No name

387

Franke skrev:

Adde : Ja nu kommer det flyta på lite lättare framöver, dina svärd har tom hittat upp på garagebänken  ICQ/ad

Årets julklapp blir inte alls nått fånigt träningsarmband, utan ett par sänksvärd ala Franke  Default/lol

En bubbla som heter Ove (-66 med oval)

Empiriska försök visar att bara för att en nysvetsad metallbit har slutat glöda så är den fortfarande varm, väldigt varm!

388

Franke skrev:

Hur är det med gummitätningar mellan bärarmar och torsionsrör ? Är det lika som på bay går det att tjäna några mm där också om man skippar dom.
Lägg därtill på några slag med släggan i hjulhusen och avrunda sedan tum-måttet så är det nog närmare 4tum ICQ/ab

Ja några mm blir det Default/hmm

Default/lol Är det så man räknar.

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

389

Framvagnen på bilden ser ut som en kulbult med fästen för typ3 och som vanligt skippar dom den nedre infästningsbulten...? Lite dumt... Default/hmm

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

390

Vackra bitar..bra jobbat! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

391

Franke skrev:

...och börja klura på något annat kul ICQ/ab

*host* "bubblalåda-i-bay" växellådsfäste? *host*  ICQ/ad  Jag som inte är nån vidare fabrikör...

392

Host host host. Gavlar till länkpinne så man kan höra me hela gavlar o gavlarna så man kan köra luft dämpare host host.

Ragtop 60 No name

393

Franke skrev:

så nu är det bara att svetsa vidare och börja klura på något annat kul ICQ/ab

Justerbara svärd till buss med typ1 IRS kanske ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

394

lasslo skrev:
Franke skrev:

så nu är det bara att svetsa vidare och börja klura på något annat kul ICQ/ab

Justerbara svärd till buss med typ1 IRS kanske ICQ/ab

Jag kommer också på sikt att behöva justerbara svärd till splitbuss som fått bubbla IRS.  ICQ/ae

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

395

Vart köper du rör dina rör? Alt. bygger du framvagnar till typ-1?

396

Franke skrev:

Ivars: Jag ska kolla om jag får låna jiggen av mannen som tagit fram ett nytt fäste för detta och sedan göra en växellänkageadapter.
Laserskurna delar finns på hyllan så det är snabbt gjort.

Leguanen: Vill du ha bockade gavlar som ser ut som på framvagnen ovan ?

Mer åt airkeweld hållet Danne. Vill ju köra me luft så "öron" på gavlarna så dämparna kommer mer upprätt.

Ragtop 60 No name

397

Franke skrev:

Lasslo: Jag skulle behöva göra såna faktiskt men jag behöver isåfall hjälp med måtten då jag inte har några såna prylar liggandes.

Jag kan mäta på mina fasta svärd om du vill. Hör av dig med vilka mått som behövs.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

398

Franke skrev:

Ivars: Jag ska kolla om jag får låna jiggen av mannen som tagit fram ett nytt fäste för detta och sedan göra en växellänkageadapter.
Laserskurna delar finns på hyllan så det är snabbt gjort.

Det vore guld värt!  ICQ/ab Vill minnas att det nämndes tidigare i den här tråden så jag drog en rövare  ICQ/ae

399 Senaste redigerad av R.grönberg (2014-12-11 13:35:23)

Jag tar ett tvärt Daniel!

Den distansen till växelföraren på 22mm behövs med ICQ/ad

400

toppen ju slipper ja meckla med d