801

Hehe, vafan.. jag som ville va själv med de stolarna :-P

Funderar faktiskt på att rycka loss klädseln på baksätet och lägga sömmar på längden med så att jag får samma mönster som på stolarna.

Här är länken, 2 available som det står nu... skynda fynda.. fast de kanske gör så för att folk ska tänka att de måste passa på medan det finns :-)
http://www.ebay.co.uk/itm/381043584150? … EBIDX%3AIT

802

sjukt bra pris oxå!

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

803

http://www.ebay.co.uk/itm/Retro-Sitze-V … 1044651696

Fanns ju även utan nackstöd, de där lägger vi ett bokmärke på in för framtiden Default/smile

804

jajemän. jag såg det när jag in på säljarens shop, det finns med och utan nackstöd i några olika kulörer.. svarta, vita, beige, brun. Jag ville ha med nackstöd, ger ju något bättre säkerhet vid frontalkrock... sen går de ju att ta ur om man vill.

805

Du kommer nog inte vara ensam så länge med dom...  ICQ/ad
http://www.blocket.se/ostergotland/2st_ … 17&w=3
Men skitsnygga stolar! Blev lite sugen på ett byte själv!

vw typ-1 1967

806

Ja, jag såg att ridetech har börjat sälja dem, fast en tusenlapp +frakt dyrare än jag köpte dem för (2100:- inkl frakt).

Jag har börjat att byta rutlister bak, sidorutorna klara. Satte faktiskt 45% toning och det blir snyggt tror jag.. har inte sett bilen i dagsljus, så får väl se då hur det känns.. går ju att riva bort.

Dock sket det sig med bakrutan.. försökte krympa filmen men den dra sig åt fel håll, verkar som man blir tvungen att sätta filmen på utsidan om det ska gå..

807

Proffsfilm formas och skärs alltid på utsidan av rutan med varmluft, sedan rivs skyddsfilmen av och monteras invändigt.

vw typ-1 1967

808

jaha, där ser man.. funderar på om jag ska lämna iväg bakrutan.. lär inte bli helt 100 om jag gör det själv.. alternativet är ju att sätta den permanent på utsidan.. fast det känns inte lika kul. Kan ju inte kosta överjävligt med bara en liten ruta på firma som håller på med sånt.

809

Tror inte att det kan kosta så mycket, lämnar ju en lös ruta med så det borde ju gå ganska fort att göra för dom.

Anders

810 Senaste redigerad av Waxxarn (2014-11-17 18:30:58)

Får en fullvuxen ( tjock) plats i de stolarna tro? Blev jädrigt sugen på ett par bruna i bussen

811

Lite så tänkte jag med Anders :-)

Det vet jag inte Waxxarn.. har ju inte provsuttit dem :-P På ebaysidan fanns mått, 350mm bredd på sittdelen, men sen brukar ju stoppningen ge med sig lite.. borde passa mig ganska bra iaf, lite tightare så man sitter still när det svänger :-)

812

Då får jag köpa och banta i värsta fall ICQ/ab

813

Hehe, ja så kan det va.. Annars finns ju Kirkey alustolar i olika bredd.

Har kommit fram till att jag är jävligt sugen på buss.. för att det skulle vara möjligt så skulle detta projekt behöva avyttras.. :-O

814

Tänkte på det med dina filter. Eftersom du bör bromsa motorn oavsett så är det väl bara att prova då. även om folk säger att dom flödar mindre så behöver det ju bevisas i praktiken med. Finns väll rullar i Sundholmen har jag hört. Det är ju nära dig.. sen gasstaget det går väll att korta om du nu vill ha ett sådant

/Johan

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

815

Kirkey känns lite fel i en baybuss Default/smile

816

77:an, ja det känns ju dumt att inte testa dem iaf. Kan även åka över till PPRMicke och flöda, det skulle vara intressant att se siffrorna själv än att anta att det är på ett sätt för att några säger det.

Staget bör ju gå att korta.. det dumma är att gasarmarna i ändarna på tvärstaget är bankade på plats så att säga.. De är inte låsta med skruvar eller bleck.

Waxxarn, why? jag tycker att det vore fräckt med lite race-stukad buss :-) Feta svålar på bakfälgarna, stor varvräknare, varför inte bur och kirkeystolar? :-)

817

Race stukad camper  ICQ/ab

818

Hehe, nä du kanske har rätt.. I en camper känns det mer rätt att ha fläskiga skinnfåtöljer med armstöd :-)

Håller för närvarande på att göra om min hatthylla.. Tidigare version var jag inte riktigt nöjd med. Så det kommer kanske upp foto strax på hur det blir istället.

819

Det där med att sockar bromsar flödet har JPM visat MEN jag har inte sett att det gjort någon skillnad på strippen. Brorsson testade både med och utan sockar flera gånger och han kunde inte se någon skillnad. Jag tror (och det trodde även Brorsson) att det kan bero på att det blir mindre turbulens runt tratten med sockar.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

820

Blev inte färdig med hatthyllan idag.. häftklamren tog slut och hittade inga fler.. sambon iväg på jobb med bilen.. orkade inte gå ner till affären.. :-P Men det blir nog bra när det är färdigt.. samma vinyl som användes till sätena, så det blir enhetligt.

Ja, angående flödet så vet jag inte.. Det visar sig, man får kolla själv i flödesbänk och på bromsbänk utan och med olika filter.. Så får man svart på vitt.

821

Inte blitt nåt gjort i helgen alls.. Blev en familjehelg och bad på stadsparksbadet i Borås, därefter heldag med målning av vardagsrummet, både tak och väggar :-)

Däremot fick jag hem mina stolar igår, blev positivt överraskad när jag såg att de var FK-stolar, inget no name - made in China! Tillverkningsdatum och serienummer på en litn tyglapp under stolarna. Dessutom fick man med skenor till dem! :-)

822

Stolar och stolar... jag vill se den med dom nya fälgarna  ICQ/ag

823

Hehe, det kommer :-) Har fått flera möjliga tider för montering av däck hos Oboymannen, men har inte haft möjlighet att sticka dit när han haft luckor.

Apropå stolarna så läste jag igenom Car_l's tråd för att hitta idéer till stolsunderreden iaf, tror jag snor stora delar av hans design. Måste bara få tag i ett par underreden att bygga på.

824

MrPete skrev:

Hehe, det kommer :-) Har fått flera möjliga tider för montering av däck hos Oboymannen, men har inte haft möjlighet att sticka dit när han haft luckor.

Apropå stolarna så läste jag igenom Car_l's tråd för att hitta idéer till stolsunderreden iaf, tror jag snor stora delar av hans design. Måste bara få tag i ett par underreden att bygga på.

Good  ICQ/ad

825

Inga däck monterade idag heller GB :-P

Däremot blev jag färdig med hatthyllan sånär som på ett par stag som ska hjälpa till att hålla den på rätt höjd i framkant. Man ser lite av det svarta tyget i vänsterkant, det kommer inte att synas sen när den sitter rätt.

Obs, bakrutan är ur på denna bilden då den ska få en lätt toning som sidorutorna bak.

Post's attachments

20141125_190525.jpg, 166.05 kb, 1095 x 548
20141125_190525.jpg 166.05 kb, 186 downloads since 2014-11-25