Hej! Vill byta mina org.stolar till mer skålade, men hur får jag de att passa på org.underredena? Önskar bilder på hur man löser detta. Vill kunna justera längden, men stolarna har fasta ryggar.
Tack!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Inredning & Interiör » Hur byta stolar?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej! Vill byta mina org.stolar till mer skålade, men hur får jag de att passa på org.underredena? Önskar bilder på hur man löser detta. Vill kunna justera längden, men stolarna har fasta ryggar.
Tack!
om man använder den nedre delen an stols ramen, så kan man ju svetsa fast passande fästen till vilka stolar man vill (om dom inte är för breda)
så mao skaffa några helslut stolar.. fimpa bort allt utom bottendelen och börja jobba.. men räkna med att det tar en stund med provande..
nu vet jag iofs. inte i vad för bil/årsmodell du skall montera stolarna då det skiljer mellan underrederna.
om man använder den nedre delen an stols ramen, så kan man ju svetsa fast passande fästen till vilka stolar man vill (om dom inte är för breda)
så mao skaffa några helslut stolar.. fimpa bort allt utom bottendelen och börja jobba.. men räkna med att det tar en stund med provande..
nu vet jag iofs. inte i vad för bil/årsmodell du skall montera stolarna då det skiljer mellan underrederna.
Precis, oftare än oftast är det inte bara Bolt on och då tar det tid. Michael, hur länge höll vi på med mina stolsundereden till bubblan, typ 8 timmar och två personer för ett säte, nu är kanske vi båda oerhört noga med sånt vi gör, man nöjer sig inte förän det blir helt rätt. Den andra stolen tog lite mindre tid än den första.
och såhär blev handys bubbla med Hyndai cup'e- 05 säten både fram och bak...
men tro mig det gick inte av sig själv... många timmar tog det för Handy.. 
Jag var rädd för att det inte skulle vara enkelt. Varför ska allt vara krångligt.
. Det är till min 1303a-73. Tänkte det skulle vara lättare om jag kunde se några bilder på modifierade underreden.
Tja .. det finns inga genvägar.. 1303 är liknade fästen som till första generationen golf.. någonstans har jag ett Rekaro stols underrede liggande. som var till just 1303. det ena fästet ..tror det främre fick svetsas om för att passa golf... det var en ram som klickas fast i 1303 skenorna sen används separata stols skenor på ramen, som bultas fast. och på det stolen. faktiskt bolt on.
Borde finnas en del 1303 ägare som gjort denna övning, nu när vi vet bilmodell.. 
Vet nån hur breda stolarna max får vara, då det ju är trångt i en Bagge. Tänkte mig två skålade rally/racing stolar men vet nån vilket märke som har smalare passform mm?
Alla firmor som säljer stolar, brukar ha måttuppgifter,, så bara ut och mät i din bubbla.. iofs er det lite beroende hur lågt dom sätts.
om man inte kommer in i baksätet pga. att dom inte är fällbara, kan besiktningen kräva reg besiktning till en pass.
Car_l har en bra lösning på undereden som gör att det går att fälla stolar med fast rygg.
En i övrigt underbar tråd med många bra bilder. Och den killen är ingen slarver
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 0&p=15
Tyska CSP har adaptrar som passar till 1303S. http://csplink.de/gzaoxSOIiT 119€ / st, men de borde inte vara alltför svåra att tillverka själv av fyrkantsrör i lämplig dimension. Du har ju dessutom originalstolen att mäta på.
Jag har original underreden (visserligen en 1200, så det ser inte likadant ut som på 1303). På förarstolen räcker det med att svetsa dit 4 öron som jag kan skruva fast stolen i. På passagerarstolen blir det mer jobb då den ska kunna tiltas framåt för att få tillgång till baksätet. Gångjärn i framkant och en spärr i bakkant. Car_l har som sagt en snygg lösning, men jag skulle vilja ha 2 "krokar" bak som håller ner sätet.
Stolarna är FK och perfekt bredd, finns på ebay. Sparco säljer även färdiga tiltfästen som går att svetsa eller skruva fast på underredet, men de kostar ca 1500:-
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Inredning & Interiör » Hur byta stolar?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.