1,751

Usch ja! Vilka skäggapor!

Skillnad mot den renrakade killen som han träffade idag...   ICQ/ad

Tack för kaffet förresten! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

1,752

Nä behåll manligheten Karl, alla kan inte se ut som en stekare på stureplan som Tomas som kommer i tjänstebil, skjorta, blanka skor och slät haka. ;-)

Tycker att det är dags för en redig Tom Selleck musching på dej nu Tomas!

You´ll never know...

1,753 Senaste redigerad av Thomas Å (2014-11-20 09:07:44)

Haha! :-)

Ok då, var hittar man Magnum-mustascher någonstans...?

"Pimped by Nature"

1,754

Ja du hur skulle de se ut om alla såg ut som Thomas. ren å fin, inget skägg, å guppa runt i en Karmann Gypsy på sommaren ;-)

typ 1, Oval 57 Grönigen
typ 2, splitt 65 Stridisen 
typ 2, Bay 70 Brodeus
typ 2  Bay 67 pickup
typ 2  Bay 68 pickup
typ2   Bay 70 Pickup

1,755

Nu har man sk-tit i det blå skåpet minsann!

Glömde bort att skäggbusarna håller ihop. Lika bra att ge upp på en gång och vagga iväg med svansen mellan benen...   ICQ/ag

"Pimped by Nature"

1,756 Senaste redigerad av Bergau (2014-11-20 17:46:30)

Thomas Å skrev:

Usch ja! Vilka skäggapor!

Skillnad mot den renrakade killen som han träffade idag...   ICQ/ad

Tack för kaffet förresten! ICQ/ab

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/11/i-see-you-shaved-sorry-the-weight-of-manhood-was-just-too-much.jpg

ICQ/ad

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

1,757

Jag tror det var Hagbard som sa, en man med skägg är aldrig ensam...

Har funderat länge på vad han menade.

S, lilltroll

1,758

Sten vW skrev:

Jag tror det var Hagbard som sa, en man med skägg är aldrig ensam...

Har funderat länge på vad han menade.

S, lilltroll

Default/lol

1,759

För att komma ur den här skäggsnårskogen som Thomas aldrig kommer att visa sej i ändå så kliver vi raskt vidare och packar upp ett av de mest välemballerade paket jag nånsin sett!  ICQ/ab

Jag och Turbomike beställde varsin karossida till BD / Splitpickis från Autocraft UK med hjälp av Mauri på Classic VW och fick de levererade i veckan så nu har Micke åtminstone en del till sin pickis utan rost. Ganska så stor del till och med och innanför kan du ju alltid fylla med byggskum och träreglar så går det ju fortare att få ihop den! ICQ/ae

För min del blir det att spika upp den på väggen nu när jag bestämde mej för att hoppa på bussen igen.. men det var ju skitsamma, den ska ju ändå dit, förr eller senare.

I övrigt så har jag fått mycket hjälp av Luftkyld- Niklas och Anton S med Porsche delarna så nu har jag lite mer kött på benen när jag väl sätter igång med det. Tack för det grabbar!  ICQ/ab

Och så törs jag nu lova Danne att nästa uppdatering kommer innehålla mer svetsrök än på länge för nu jävlar är det uppstädat i ladan, alla bilar är under tak och både inspiration och transpiration är på topp !  ICQ/af

Post's attachments

Emba-Lars.JPG, 67.72 kb, 545 x 867
Emba-Lars.JPG 67.72 kb, 239 downloads since 2014-11-23 

You´ll never know...

1,760

Grattis till ladufynden såg ut att finnas mycket godis i den högen, men nu vill vi se lite mer svetsrök från smedjan...  ICQ/ag

/Foppa

1,761

Det låter bra de! Skönt att plåten kom fram oskadd.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

1,762

Foppa13 skrev:

Grattis till ladufynden såg ut att finnas mycket godis i den högen, men nu vill vi se lite mer svetsrök från smedjan...  ICQ/ag

/Foppa

Tackar. Jaja, det kommer..  ICQ/ad

50 split skrev:

Det låter bra de! Skönt att plåten kom fram oskadd.

Jo med det emballaget så håller det för det mesta. En svetsad plåtbur tammefan !  ICQ/ae

Men vad gör du uppe 03.21 ? Uppe och gubbkissar och väntar på morgontidningen ?  ICQ/ad

You´ll never know...

1,763

Helsings Smedja skrev:

För att komma ur den här skäggsnårskogen som Thomas aldrig kommer att visa sej i ändå så kliver vi raskt vidare och packar upp ett av de mest välemballerade paket jag nånsin sett!  ICQ/ab

Jag och Turbomike beställde varsin karossida till BD / Splitpickis från Autocraft UK med hjälp av Mauri på Classic VW och fick de levererade i veckan så nu har Micke åtminstone en del till sin pickis utan rost. Ganska så stor del till och med och innanför kan du ju alltid fylla med byggskum och träreglar så går det ju fortare att få ihop den! ICQ/ae

För min del blir det att spika upp den på väggen nu när jag bestämde mej för att hoppa på bussen igen.. men det var ju skitsamma, den ska ju ändå dit, förr eller senare.

I övrigt så har jag fått mycket hjälp av Luftkyld- Niklas och Anton S med Porsche delarna så nu har jag lite mer kött på benen när jag väl sätter igång med det. Tack för det grabbar!  ICQ/ab

Och så törs jag nu lova Danne att nästa uppdatering kommer innehålla mer svetsrök än på länge för nu jävlar är det uppstädat i ladan, alla bilar är under tak och både inspiration och transpiration är på topp !  ICQ/af

Äntligen några nunor utan skägg.........  ICQ/ag
Tack än en gång för hjälp och gott kaffe!

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

1,764

Kan ju bara inte låta er vara utan den här bilden som visar att även den gamle trubaduren och ölkonnäsören Thomas kan skaffa ett snyggt skägg utan att skämmas !  ICQ/af

Post's attachments

mms_20141126_091907.jpg, 208.22 kb, 912 x 513
mms_20141126_091907.jpg 208.22 kb, 237 downloads since 2014-11-27 

You´ll never know...

1,765

Så går det om man kliver ned i ett grävlingsgryt med lim på ansiktet..

S

1,766

Talar du av egen erfarenhet Sten.. ?

You´ll never know...

1,767

Hahahaha!! Byt namn till Helsings Skägg-smedja....

ICQ/ag

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

1,768

Helsings Smedja skrev:

Talar du av egen erfarenhet Sten.. ?

You don't know how right you are!

S

1,769

Hade för mej att jag hört du jobbade som grythund innan du blev anställd dom testpilot hos Velocette..  ICQ/ad

You´ll never know...

1,770

Hur går det med dom icke skäggrelaterade projekten (inte för att skägg är fel, då riktiga män bär skägg, och dom andra kan fortfarande bli män ICQ/ad ) Men vw e ql!! ICQ/ag
så vad händer i garaget??

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,771

michaelth skrev:

Hur går det med dom icke skäggrelaterade projekten (inte för att skägg är fel, då riktiga män bär skägg, och dom andra kan fortfarande bli män ICQ/ad ) Men vw e ql!! ICQ/ag
så vad händer i garaget??

Hear hear!

Känner att det är dags att återgå till det som från början attraherade oss till denna hörna av b-ville, smideskonst!

S

1,772

men jäklar nu ligger man pyrt till om Thomas avancerat så pass mycket på den korta tiden ICQ/ad

typ 1, Oval 57 Grönigen
typ 2, splitt 65 Stridisen 
typ 2, Bay 70 Brodeus
typ 2  Bay 67 pickup
typ 2  Bay 68 pickup
typ2   Bay 70 Pickup

1,773

Var f** är svetsröken? ICQ/ag

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

1,774

Ja...sågspån vill ni väl inte se och tyvärr blev det ingen svetsrök i helgen heller men det kommer, var så lugn för det...  ICQ/ab

You´ll never know...

1,775

TA-DAA !! Svetsrök.  ICQ/af

Post's attachments

DSC_0122.JPG, 95.93 kb, 1568 x 882
DSC_0122.JPG 95.93 kb, 242 downloads since 2014-12-03 

You´ll never know...